דף הבית / המשבר ופתרונו / ללמוד את "מיין קמפף" בבית הספר

ללמוד את "מיין קמפף" בבית הספר

הערה: בגרמניה התקיים לאחרונה דיון פעיל בשאלה על הוצאת ספרו של היטלר "מיין קמפף". ועכשיו הגיעה ההודעה שאגודת המורים של גרמניה מתכוונת לכלול את הספר הזה בתוכנית הלימודים של בתי הספר. הם סבורים שבירור וניתוח מפורט של היצירה הזאת, תחת הדרכתם של המורים, יאפשר להגן על התלמידים מקיצוניות.

תשובתי: הכול תלוי בצורת ההגשה והלימוד. אבל בכל מקרה, זה ישפיע באופן שלילי מפני שזהו הטבע שלנו. זה כמו להציע לילדים ללמוד מילים שאסור להשתמש בהן, או לראות סרטי פורנו ולנתח אותם מנקודת מבט של אומנות גבוהה. אבל הנוער בכל מקרה יסתכל על זה כמו זאב על גדי, שישוחח איתם על חומרים גבוהים ובו זמנית יבלע רוק. אני סבור שזה לא ילמד שום דבר את הילדים. ודאי שיתפתחו חוגים שונים ותנועות נוער מהסוג של "היטלריוגן", מפני שכל אחד ירגיש שזו ההיסטוריה שלי ואני רוצה להצדיק את עצמי. 

הספר עצמו כתוב בצורה טובה, עם כל מיני הוכחות היסטוריות ואחרות. בעיקרון, המחבר צודק שבהכול אשמים היהודים, ושכל מה שהיה וישנו בגרמניה זו התולדה שלהם. הייתי אומר, שלא רק בגרמניה, אלא גם בעולם כולו. כי כל מה שנעשה בעבר ונעשה בהווה ממומש או על ידי היהודים, או דרך היהודים, או מהיהודים דרך אחרים. כך בנוי ומסודר העולם שלנו, אנחנו רק צריכים להבין כיצד להשתמש בזה בצורה נכונה, כדי לצאת סוף כל סוף מהמעגל הסגור הזה. האנושות הולכת כל הזמן באותו המעגל, כל הזמן מכה את עצמה ודורכת על אותה המגרפה. לכן, בהקשר לזה, ספק אם הספר יעזור.

ודאי שהוא יוליד מחדש כמות גדולה מאוד של אנטישמים. מאחורי הסבים שלהם יקומו הנכדים והנינים שלהם ויכול להיות שאז אפשר יהיה כבר להסביר להם יותר. אבל היום הם אנטישמים די מנוונים, אם לא אדישים לגמרי כלפי הבעיה הזאת. כשהם יהיו נוקשים יותר, אז זה יאיץ את ההתפתחות, למרות שוודאי שתנועה כזאת בקו שמאל זו התקדמות לא רצויה קדימה. אבל אין כאן מה לעשות. 

הבעיה היא שוב ביהודים. כדי שהעולם ילך בדרך נכונה, היהודים לא צריכים לשכנע אף אחד בשום דבר ולעשות עוד משהו. כי אם הם יצליחו להתארגן ביניהם מחדש, ולהימצא בתלות והשלמה זה של זה נכונה, בידידות, באהבה, בחיבור אינטגרלי, אז כל העולם באופן אוטומטי ישאף לאותו המצב ויהפוך להיות כזה. ואז גם הספר "מיין קאמפף" ייתפס בצורה אחרת. לכן הוצאתו תלויה במה שנעשה בישראל. אם לא ננקוט בשום אמצעים, אז יהיה רע. אבל אם בישראל יתחיל האיחוד, אז הספר הזה כביכול יבליט את אותן התכונות של האדם שחייבים לתקן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest