דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ללמד את החוק העיקרי של המציאות

ללמד את החוק העיקרי של המציאות

Laitman_2010-11-09-11_6635.jpg

הכנס הווירטואלי באמריקה, שיעור מס' 2

אנחנו שואבים את כל הכוח שלנו, את השיטה ואת התשובות על כל השאלות מתוך חכמת הקבלה, שיטת גילוי הבורא בעולמנו. הבורא הוא כוח החיבור בינינו, אותו האור שצריך לבוא ולחבר בינינו. הוא מהות ההפצה שלנו.

כלומר, ברצוננו לגלות את הדבר היחיד שחסר לנו בעולם הזה, והוא גילוי כוח החיבור שישרה בינינו וידביק אותנו שוב לכלי אחד, לאותה הנשמה האחת שהייתה קיימת לפני השבירה. האור חייב למלא את הכלי הזה ולהתגלות בו.

בעצם, אנחנו מפיצים בעולם את הבורא ואסור לשכוח זאת. אנחנו לא מדברים על כך עם אנשים מתחילים כדי לא להפחיד את אלה שעדיין אינם מוכנים לזה, שאין להם חיסרון מפותח לגלות את ההשגחה העליונה, את הכוח הפועל בתוכנו ומארגן את הכול סביבנו, "אין עוד מלבדו".

בינתיים, יש להם רק רצון פשוט לשפר את חייהם, כדי שהכול יהיה בסדר. אבל אנחנו מבינים שבלתי אפשרי לסדר את חיי האדם בעולמנו בלי גילוי הכוח הטוב שיחבר בינינו וימלא אותנו. את זה בסופו של דבר יצטרכו לגלות כולם, בלי יוצא מן הכלל.

לאחרונה אנחנו שמים דגש על החינוך האינטגרלי ועל הפצתו כשיטה גלובלית שמחברת בין כולם, ללא קשר לשאיפה לרוחניות. אבל בכל זאת אסור לשכוח שהוא מבוסס על שיטת הקבלה. האנשים מתאספים בקבוצות לחיבור האינטגרלי בלי לדעת שום דבר על הבורא, על האור, על המילוי הרוחני, על הכלים ועל הקשר.

הם הגיעו לחינוך האינטגרלי פשוט מפני שרצונם לשפר את חייהם. אבל תוך כדי התהליך של הלימוד הם יגלו את ההרגשה הנפלאה של החיבור וירצו להתקדם.

לכן, אנחנו נצטרך בהדרגה ללמד אותם את חכמת הקבלה במידה שתתעוררנה השאלות.

heb_o_rav_2013-11-16_lesson_congress_n2_pic07

הם יתחילו לשאול כיצד אנחנו קשורים בינינו, מה הקשרים בינינו? ואנחנו נצטרך להסביר להם שלכל אחד יש את הכלי שלו שעליו הוא יצטרך לעשות "צמצום א'". ואז כל אחד יוכל לקבל מהשני את מה שיש לו. אחד מקבל לתוכו את הרצון של הזולת, והזולת מקבל את הרצון של האחד. כך אנחנו מתקשרים.

כל אחד נכלל ברצון של הזולת והופך למערכת מיוחדת. היה לי רצון אחד משלי ועכשיו אני קיבלתי רצון שני ומתחיל לעבוד איתו. הוא נקרא ה"ראש" שלי והרצון שלי הוא ה"גוף" שלי.

heb_o_rav_2013-11-16_lesson_congress_n2_pic10

ה"פרצוף" הרוחני נוצר בתנאי שלרצון שלי מתווסף רצון נוסף, רצון של הזולת או של הבורא ואני משתמש ברצון שלי כדי למלא את רצון הזולת בכל הכוח שלי. אז אני נקרא "פרצוף" שמורכב מ"ראש" ו"גוף". כך אנחנו עובדים.

אבל אם האדם שואל מהו החיבור בין האנשים, כיצד אפשר להסביר לו? נצטרך להסביר לו מהו רצון, מאיפה הוא מגיע ושהוא נברא על ידי הבורא בד' בחינות דאור ישר. לספר את כל התפתחות הרצון החל מבחינה א' דרך בחינה ב', ג', ד', על הרגשת הבושה ודחיית האור, על "צמצום א'" ועל ה"מסך" שאחריו נוצר ה"פרצוף" הרוחני הראשון. אפשר לספר על בעל הבית והאורח שדוחה את הכיבוד, על העבודה מעל הרצונות שלנו ועל הקשר עם בעל הבית מעל הרצונות.

זאת כל חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד להתחבר עם הזולת מעל הרצון האגואיסטי שלי, לקבל את רצונו במקום הרצון שלי ולעבוד עם הרצון שלי רק כדי למלא את הזולת. כפי שנאמר, "תעשה רצונך כרצונו". בצורה כזאת אנחנו עובדים זה עם זה, כל אחד מקבל את השני יותר מעצמו וכך מתקשר עימו. מסתבר, שנוצר קשר בינינו כמו בין שני "פרצופים" רוחניים, הקטן והגדול, כלומר, ה"פרצוף" התחתון וה"פרצוף" העליון.

כך נוצרות הספירות: מלכות, זעיר אנפין, בינה (אימא), חכמה (אבא), כתר (אריך אנפין). ה"פרצופים" הם סוגי הקשר בינינו שקובעים את רמת היחסים בינינו. אנחנו זאת "מלכות", בתנאי שרוצים להידמות לעליון ולקבל ממנו בהתאם להשתוות הצורה בינינו. וכאן אנחנו נצטרך להסביר מה זה "השתוות הצורה", "לעשות רצונך כרצונו", כדי שהוא יעשה את רצונו כרצונך. זה נקרא הקשר בינינו.

השתוות הצורה היא החוק העיקרי של כל המציאות. לפי החוק הזה מתקשרים כל התאים בגוף, כל חלקי הטבע. הרוח נושבת כדי לאזן את הלחצים, להביא להשתוות הצורה. הזרמים הקרים והחמים נעים ממקום למקום כדי להשוות בין הטמפרטורות, וכולי.

לכן, אנחנו נותנים הסברים על חוקי הטבע הכללים שכל הדרגות שלו: דומם, צומח, חי ומדבר נמצאים בשליטת אותו החוק של השתוות הצורה. והחוק הזה דוחף אותנו עכשיו גם להשתוות הצורה עם הבורא.

מסתבר, שאנחנו משתמשים בחכמת הקבלה כדי להסביר את הקשר בין האנשים, כי זה עיקר התכלית שלה. היא אינה מספרת על דרגות דומם, צומח וחי, כי עליהן אנחנו בעצמנו יכולים ללמוד. אבל העיקר הוא הקשר בין האנשים ובו עוסקת חכמת הקבלה. כי מהקשר בין בני האדם אנחנו מגיעים לקשר עם הבורא, "מאהבת הבריות לאהבת ה'". לכן, אם עוסקים בחינוך האינטגרלי, אנחנו לא מתרחקים מחכמת הקבלה כפי שחלק מהאנשים מתלוננים.

מתוך כנס אמריקה, שיעור מס' 2, 17.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כוח התיקון להמונים
נקודת המפנה של ההתפתחות
קשר עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest