דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות

ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות

photo_rav_gh70_261.jpg

בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר "ענין הסתר": "בענין ההסתר, שהוא דבר תיקון, כי לולי זה לא היה האדם יכול להשיג שום שלימות, מטעם שאין הוא ראוי להשיג את החשיבות שבהדבר".

האור ברא אותנו כרצון לקבל, ולכן אנחנו נמצאים תחת שליטתו המלאה ואיננו מרגישים שאנחנו קיימים. גם היום איננו מרגישים בינתיים את קיומנו, ומה שיש לנו, זאת הרגשה שקרית. כי כדי שנרגיש שאנחנו נבדלים, מרוחקים ונפרדים, אנחנו צריכים לעמוד מול מי שאנחנו נפרדים ממנו.

אך איננו מרגישים שאנחנו עומדים מול הבורא, מול האור, ולכן איננו יכולים להחשיב את עצמנו כקיימים. הרי אנחנו חייבים להרגיש דבר והיפוכו: "אני" ומשהו מחוץ לי. ואז ביחס ל"מחוץ" אני אוכל לקבוע מי אני בעצמי.

אך בינתיים אני נשאר לבד, בתוך עצמי, ואינני יכול לומר על עצמי שום דבר. הרי אין אף אחד שביחס אליו אני יכול למדוד את עצמי.

ולכן עוד לפני שהאדם יוכל לעצור את עצמו, לעשות צמצום על האגו שלו, כלומר לעבור את ה"מחסום" (הגבול לעולם הרוחני) ולהתייצב מול הבורא, הוא עדיין אינו נקרא נברא. זה רק נקרא זמן ההכנה, שבו אנחנו מנוהלים לגמרי מלמעלה.

רק לאחר שאנחנו בעצמנו מוכנים לקבל על עצמנו את ההסתרה, שעומדת בינינו לבין הבורא, אז אנחנו מתנתקים ממנו ומקבלים קיום עצמאי.

ההסתר עושה את העליון חשוב עבורי. במידה שבה אני רוצה להשיג את התכונה הזאת, ואינני מסוגל, מפני שהיא נסתרת, אני מרגיש את חשיבותה.

בסופו של דבר אני מגיע לכך שאני מתחיל בעצמי להעריך את ההסתרה. הרי היא הופכת להיות הכלי שלי עבור האור. כמו שנאמר: "לצנועים חכמה". בזכות זה שאני מצניע את הרצון לקבל שלי, אני יכול להשיג את אור החכמה, הניצב מולי, ולקבל אותו באור חוזר, בכוונה על מנת להשפיע.

לכן ההסתרה מגדילה את הכלי הרוחני שלי פי "620" ונותנת לי חיסרון חדש. במקום לרצות לקבל תענוג, אני רוצה להשיג את חשיבות הנותן. בהסתרה עצמה נמצאות כל התכונות של הכלי הרוחני.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 21.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם שצומח מתוך ההסתרה
ממה נבנית דמות הבורא
מאחורי הפשטות מסתתרת חכמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest