לכתוב ספר תורה

שאלה: למה אתה לא יכול לתת לי קמֵעַ?

תשובתי: מפני שאתה צריך לעשות אותו ולא אני! בהתאם לתוכנית שמוקרנת בך! אף אחד לא יכול לעשות משהו במקום אדם אחר!

נאמר: "כתוב על לוחות ליבך". לכן נאמר, שכל אדם חייב לכתוב ספר תורה. כל אחד! יש כזאת מצווה, "לכתוב ספר תורה".

זה אומר, שאתה צריך ללמוד את כל התוכנית הזאת, מהאות הראשונה של התורה, "ב", ועד האות האחרונה, "ל", ולכתוב את כל האותיות האלה. לכתוב, זה אומר, להבין מה אומרת התוכנית הזאת.

כי תורה, זה לא סיפור היסטורי על עָם שחי לפני אלפי שנה. מסופר בה עליך ועל איך שאתה בנוי. כאשר אתה קורא את התורה, בזה שכבר מבין את האותיות, את התכונות, אתה מתחיל להרגיש כיצד היא משפיעה עליך. כי לכל אדם, תורה משלו.

אני קורא את התורה, כלומר דרכי עוברת כל השורה הזאת עם האותיות, מההתחלה ועד הסוף, ואני קורא אותה, כלומר מתחיל להבין, להרגיש ולכלול בתוכי את התוכנית הזאת, מתחילת הבריאה, עם כל הקשרים הקיימים בה, אחרת לחלוטין ממה שאתה תקרא אותה. כל אחד בהתאם לטבע שלו, ואנחנו כולנו שונים.

אז אתה יודע מה להוסיף. לכתוב ספר תורה, זה אומר, קודם כל לכתוב אותה על ליבך. אבל עם מה אתה כותב? אתה לא סתם מעמיד את הלב שלך כדי שהתורה תודפס עליו. לב, נקרא רצון.

אתה מעבד את האותיות האלה, את הסדר שלהן, אתה מסכים איתן, אתה משנה את עצמך בהתאם לכל אות, ואז היא נכתבת על הרצון שלך. כלומר החומר של האות מעוצב, מצטייר בתוכך מהרצון שלך.

החומר שלנו, זה רצון לקבל. ערימת הרצון הזאת של כל אדם צריכה להלביש על עצמה את אותיות התורה, כלומר לקבל את הצורה שלהן, בדומה לביסקוויטים בצורת אותיות. כאלה אותיות אתה צריך לעשות מהרצון שלך, בצורת התורה.

שאלה: כל אדם משתוקק למצב הטוב ביותר שרק אפשר, אבל כמעט אף אחד לא מצליח להשיג אותו. איך האותיות יכולות לעזור להצליח בזה?

תשובתי: זוהי הדרך להצלחה, מפני שהתורה מובילה אותך לעולם הבא, למצב של הטוב המושלם. כי הרצון שלך כל הזמן משתוקק למשהו, אבל לא יודע מה בדיוק הוא רוצה, ואף פעם לא מקבל את הרצוי, וגם אם מקבל איזה גרם של תענוג, אז הוא מיד נעלם.

התורה נועדה להביא לך את האור. אור, זה תענוג אמיתי, קבוע, מלא.

שאלה: לְמה אתה מתכוון במושג "תורה"?

תשובתי: כל התוכנית הזאת יחד נקראת "תורה", ואותה לומדים בחכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 479, 21.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מכונת הכתיבה של הבורא
עולם של שני כוחות
עולם, שאין לו מקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest