דף הבית / חינוך, ילדים / לכל אחד תפקיד משלו

לכל אחד תפקיד משלו

שאלה: תוך כדי תהליך הסדנאות ממומשת העבודה המעשית של החינוך האינטגרלי. בנוסף, הסדנאות האלה נערכות גם עבור 1% של האוכלוסייה, שעוסק בתיקון עצמי ושל העולם, וגם עבור 99%. גם אלה וגם אלה עורכים דיונים במעגלים של עשרה אנשים. מה השוני של העבודה הזאת של אלה והאחרים?

תשובתי: השוני הוא בכך, שבמעגל של מקובלים הכוונה מכוונת לאיחוד וחיבור ביניהם. הם משתוקקים ליצור באיחוד הזה כזה רצון משותף, שיזמין את גילוי הכוח המנהל של הטבע, שנסתר מאיתנו.

אבל כאשר במעגל התאספו אנשים רגילים, הם מכוונים לכך, שיופיע ביניהם רצון משותף שבו הם יראו פיתרון לכל הבעיות הגשמיות שלהם.

לא רק שאין להם התעוררות למגע עם הכוח העליון, הכוח הפנימי של הטבע, שמסובב הכול, מנהל ומוביל קדימה, אלא אין להם אפילו את אותו היחס, ההבנה, ההשתוקקות לזה. כלומר, הם מחשיבים את הטבע כטבע פשוט, ומאחר והגענו בהתפתחות שלנו למצב כזה, אז עכשיו פשוט צריך למצוא איך לסדר יותר את עצמך, כדי שהכול יהיה נורמלי, זה הכול.

האנשים האלה דנים ביניהם על כל הבעיות הגשמיות שלהם: חינוך ילדים, משפחה, עבודה, הבדלים בהכנסות, ביטחון כולל, בריאות, איך אנחנו יכולים להסדיר את כל זה. הם עורכים "שולחן עגול" מדיני, בינלאומי או אפילו כלל עולמי, היכן שדנים ומבררים בהדרגה את כל זה, כפי שאנחנו רואים את הפיתרון לכל הבעיות האלה מתוך החיבור שלנו. לזה צריך להביא אותם.

במידת ההשתתפות שלהם בחיבור, הם בעצמם יתחילו להשתנות. על ידי החלפת ההתרשמויות שלהם על החיבור, ובכך שהם חדורים יותר ויותר באיחוד הם יתקדמו, ודרך כוח האיחוד ישנו בהדרגה את כל המבנים האגואיסטיים הקודמים.

והמקובלים יעסקו בהמשכת הכוח העליון וגילויו באיחוד ובחיבור שלהם. הוא יראה ויגלה להם את השכבות הנסתרות של העולם, שכתוצאה מכך הם יראו מה לעשות ואיך לפתור הכול בעולם הזה. אבל העיקר עבורם, זה שהכוח העליון ימלא אותם באופן ברור, ייתן להם מצבים חדשים של השפעה, אהבה ושׂכל, של מה שיש ברשותו.

מתוך שיחה מס' 35 על החינוך האינטגרלי, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
99 + 1
תפקידו של  1% מהאנושות
ההבדל העקרוני של 99%

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest