דף הבית / כללי / לכל אחד יש מקום במערכת הכללית

לכל אחד יש מקום במערכת הכללית

שאלה: אמרת שחשוב מאוד ללמוד על העולמות העליונים ואת מבנה הנשמה, מפני שזה הדבר העיקרי כדי להתקדם ברוחניות. אבל אם בקבוצה יש חברים שלא רוצים ללמוד את מבנה הנשמה וזה לא מעניין אותם, האם הם יכולים להתקדם, אם אין להם רצון, האם הם יוכלו להיכנס לעולם הרוחני?

תשובתי: בעולם שלנו יש אנשים שונים מאוד, ובכל זאת לכל אחד מהם יש מקום בגמר הבריאה. כל אחד נולד באופן גשמי, אבל בתוכו קיימת נקודה שיש לה מקום בנשמה הכללית. לכן אינך יכול לדחות אף אדם, אף אחד. זה יכול להיות גם המזיק הגדול ביותר של האנושות, ובכל זאת עליו להיתקן ולהיות במקומו במערכת הכללית שנקראת "אדם", בנשמה הכללית. לכן אם אדם לא רוצה או לא יכול ללמוד את המבנה של הנשמה, זה לא מושך אותו, הוא לא מבין, אבל הוא לא מפריע, בחכמת הקבלה יש תנאי "לא להפריע", אז משאירים אותו.

מה זה אומר "לא מפריע"? הוא לא דורש מכם שתהיו כמוהו, הוא מסכים לשבת בשקט ולהתמוסס בקבוצה, ואז הוא כמו עוּבָּר בתוככם, תשאירו אותו. רק שלא יזיק. אנשים מסוג זה צריך להחזיק לידינו. הם יתחילו בהדרגה להתרגל, להרגיש. אין מה לעשות. זה מאוד לא פשוט. גם אני הייתי כזה: לא הסכמתי, לא רציתי, עד שבהדרגה הגעתי להבנה שדווקא באופן כזה צריך להתקדם.

דרכיו של הבורא אינן ניתנות לפענוח, וכך עלינו להתקדם. אני עברתי מצבים רציניים ולכן אני אומר שצריך להתאזר בסבלנות, ואם האדם לא מזיק עלינו להשאיר אותו לידינו.

מתוך שיעור שאלות ותשובות, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest