דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכל אחד יש את הזכות ללמוד

לכל אחד יש את הזכות ללמוד

שאלה: רבים מהאנשים שהכירו לא מזמן את חכמת הקבלה מסתפקים האם הם צריכים ללמוד אותה בצורה שיטתית. מהי החשיבות והתועלת מלימוד מתוכנן ושיטתי של חכמת הקבלה?

תשובתי: לאורך ההיסטוריה היו מגיעים לקבלה רק אלה שבערה בהם הדאגה, שבער בהם הרצון. האדם לא היה יכול לעצור את עצמו, היה לו חשוב לדעת מהי המהות, מהו המקור, מהי משמעות החיים. ובהתאם לרצון הזה הוא "התגלגל" לחכמת הקבלה. הרי כל מה שאנחנו רואים בעולם הוא שדה של כוח רוחני שבו אנחנו נעים. אם מתעורר באדם רצון רוחני, השתוקקות לאור, להשפעה, לבורא כאל מקור האור, אז הוא מוצא את חכמת הקבלה, כשהוא נע לקראתה בצורה טבעית, בדומה למטען בשדה אלקטרו-מגנטי.

כך זה היה קורה בכלל הדורות. אולם היום הגיעו זמנים מיוחדים, שבהם לא רק יחידים, אלא ההמונים מגלים שהעולם שלנו ריק. הם מרגישים את זה מתוך הייסורים והריקנות הפנימית ואז גם הם שואלים את השאלה על משמעות החיים. רק שהשאלה שלהם לא כל כך מכוונת למקור החיים אלא יותר לסיבה של מה שקורה: מדוע רע להם ומהיכן יכול להגיע הטוב?

הרצון הזה מלובש בלבושים של העולם שלנו, אין בו את ההשתוקקות לעלייה ולחיפוש אחר מהות החיים, אחר הכוח שלהם, המנהיג שלהם. האדם רק רוצה לדעת כיצד לנהל את חייו כדי לא לאבד את הכול. המשפחה קורסת, הילדים הם כמו זרים, אין עבודה, הכול נעלם ומתאדה, ומי יודע מה יהיה הלאה? הדבר מכוון מיליונים ומיליארדים של בני אדם רגילים לאותו המקור, אם כי בדרגת רצון נמוכה יותר.

ולכן היום אנחנו מקבלים כל אחד ללימודים. אם האדם רוצה ללמוד ולדעת משהו – שיבוא וילמד. בשלבים הראשונים אנחנו מלמדים את חכמת הקבלה בצורה קלה וידידותית ולא מדברים על ה"חובות" אלא על ה"זכויות". ולאחר מכן האדם רואה שגם כאן, כמו בכל תחום אחר, הוא צריך להשקיע מאמצים. כדי לקנות דבר חשוב, צריכים לעבוד קשה. זה לא סוד, אולם בהתחלה האדם צריך לראות שיש כאן מה לקנות.

מתוך שיעור בנושא לימוד חכמת הקבלה, 05.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קורס לפיתוח הנשמה
להשיג את סוד החיים
יצאתם להפגנה? – קבלו דואר!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest