דף הבית / משפחה / לכבוד יום המשפחה – מחברה חדשה למשפחה חדשה

לכבוד יום המשפחה – מחברה חדשה למשפחה חדשה

בעשרות השנים האחרונות אנו עוברים שינוי דרמטי. התפרצויות, מריבות וסכסוכים במשפחה נהיו לסטנדרט.

הפתרון לבעיות במשפחה יהיה רק כשנדע לאן הטבע מוליך אותנו, חוק "השתוות הצורה", ואנחנו נשווה צורה עימו. כולנו אמורים להפוך למשפחה אחת גדולה. כשנבנה חברה חדשה, המשפחות יסתדרו, אהבה, התחשבות, הדדיות – כל מה שנרצה שיהיה לנו במשפחה, עלינו ליצור בחברה בעצמנו.

בחברה שנבנה, כל אדם יתחיל את היום מ-15 דקות צפייה במשהו על יחסים בינ-אישיים מתוקנים. אחר כך בעבודה, היום יתחיל מסדנת חיבור בענייני יחסים נכונים בין אנשים. בסוף היום נעבור סדנה שתכין אותנו לחזרה הביתה, לנהוג רגוע, איך להתייחס בבית לחברי המשפחה. תהליכים חינוכיים כלל-חברתיים כאלה, יביאו אותנו להרגשת חיים נפלאים, נהיה בעננים. זה ירפא את הקשרים שלנו עם בני המשפחה, עם העמיתים לעבודה, זה גם יקנה לנו ביטחון.

הכיוון הוא אחד: כל אחד צריך לראות איך הוא מתעלה מהאגו שלו אל חיים נעלים יותר. כדי שיהיה לכל אחד כוח להתייחס יפה בבית אל המשפחה, הוא זקוק לתמיכה חברתית. המצב העתידי הזה ייקרא העולם הבא, עולם מתוקן שבו שורה בינינו כוח השפעה ואהבה.

בלי תהליך חינוכי כלל-חברתי, לא תצליח אף משפחה להתמודד לבדה עם האגו הגובר. האגו הגובר יביא כל חבר במשפחה להסתגר בפינה משלו, בלי שום קשר לאחרים. כדאי לערוך סדנה משפחתית: בואו נדבר על מהי משפחה טובה? מה נותן לנו ויתור? וכן הלאה..

לסיכום, רק חינוך העם יביא לחינוך המשפחה. הכיוון הוא: כולנו חברים, כולנו משפחה.

תקציר תוכנית "חיים חדשים" מס' 522, 15.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest