דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / ליצור רצון נוסף באדם

ליצור רצון נוסף באדם

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

הכול מורכב רק משני חלקים: הרצון והתענוג.

התענוג נקרא בחכמת הקבלה אור, הנמצא מסביב ובתוכנו במידה אין סופית. אנחנו נמצאים בתוכו כמו באוקיינוס. כל השינויים בתפיסתנו, הרגשת עצמנו והסובב אותנו, תלויים בשינוי הרצון שלנו. הרצון משתנה תחת השפעת האור, או תחת השפעת המאמצים שלנו.

הרצון נקרא הכלי, התענוג המורגש הוא האור. האור הוא הקבוע, הרצון הוא המשתנה, ההרגשה שלך היא המשתנה בהתאם לצורה שאתה מרגיש את האור.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד לשנות את הרצון, בכדי להרגיש בתוכו גם את העולם הרוחני. זה תלוי רק ביצירת רצון אחד נוסף באדם. אם האדם יוצר אותו, הוא מרגיש בתוכו את העולם העליון, ואפילו היעלמות הרצון שבו הוא מרגיש את העולם הזה, אינה משפיעה על הרצון, והרגשת העולם העליון נשארת בהרגשתו.

אם האדם אינו מצליח ליצור רצון חדש, הפרצוף של העולם שלנו נעלם ובמקומו מופיע הפרצוף הבא – האדם "נולד" שוב בהרגשת העולם הזה. לכל הרגשה בתוך הרצון יש את משך הקיום שלה, אחר כך המדרגה (הפרצוף) הזו לאחר שהשלימה את עבודתה, נעלמת ובמקומה מופיעה חדשה. אך שוב ברמת העולם הזה, עד שניצור בתוכנו רצון (פרצוף) של העולם העליון, רצון של השפעה ואהבה.

כל הדורות שעברו, הם מהות הפרצופים ברמת העולם שלנו, בתכונת vקבלה, לכן הם היו מוגבלים בתפיסתם ובהרגשתם הפנימית. זו הייתה התפתחות במישור אחד, שאליו אנחנו חוזרים בכל תקופת חיים, בגלגולים לאותה הדרגה, לאותו העולם שלנו, ורואים את המציאות שלנו בפנים אחרות, אך באותה הדרגה של העולם הזה.

העולם העליון זו ההרגשה בתכונת ההשפעה, הרגשה מחוץ לעצמך, התפתחות כלפי מעלה. לכן ישנה הקריאה: "עולמך תראה בחייך!".

מתוך ההכנה לשיעור, על מאמר מספר "שמעתי", 25.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
עולמך תראה בחייך!
גלגולי הנשמות הם ברצון שלנו
אין מוות – ישנה מדרגה חדשה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest