דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליצור את המבנה של הנשמה

ליצור את המבנה של הנשמה

הערה: כשבעל הסולם פגש את המורה שלו, הרבי מפורסוב ואת הספר "עץ החיים" של האר"י, הוא היה מלא תקווה שמצא את מה שחיפש. אבל כפי שסיפר המורה שלך, רב"ש, הוא לא תיאר לעצמו שרק כעבור 20 שנה ישיג את מה שבאמת מצא. לאדם לא פשוט לשמוע שרק כעבור 15-20 שנה יגיע להשגה.

תגובתי: זו לא בעיה, זהו תנאי טבעי והכרחי להשגת "העולם העליון". האדם צריך לבנות בתוכו אלמנטים של הרגשה והכרה להשגת העולם העליון. זה לא פשוט, מפני שבאדם שנולד האלמנטים נאספים בחלקים קטנים מאוד, הכלי הרגשי והכלי השׂכלי שלנו עובדים כך, גם הלב שמרגיש וגם השׂכל שמעורר הגדרות והבנות. לכן שילוב בין שתי המערכות, הרגשית והשכלית, לא מובן לנו. הוא לא קיים בעולם שלנו.

במוזיקה, באומנות ובכל תחום בעולם שלנו, אין קשר ברור בין הרגשה שכלית לבין הבנה רגשית וכיצד האחד תלוי בשני. השילוב ביניהם מופיע דווקא ב"חכמת הקבלה" ולכן זה לוקח זמן רב. אבל מה שחשוב הוא, שהאדם בונה את השילוב הנכון בין הרגשה להבנה, כדי להשפיע מתוך ההרגשה על ההבנה, ומתוך ההבנה על ההרגשה. זה המבנה של הנשמה שעליו ליצור בתוכו.

זה נוצר בהדרגה ולוקח זמן. אז מה? אתם צעירים, וגם למבוגרים בינינו אני מבטיח שיספיקו לצאת לדרגת העולם העליון, לנצחיות ולשלמות בחיים האלה. לאף אחד לא ניתנה ההזדמנות לבוא במגע עם "חכמת הקבלה" סתם כך ולעצור. אדם ששמע והגיע "לחכמת הקבלה" יש לו סיכוי בר-מימוש בחיים האלה, הכול תלוי רק במאמצים שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest