דף הבית / חינוך, ילדים / לימוד לפי הזמנה

לימוד לפי הזמנה

דעתו של ד"ר ולדימיר מדינסקי, פרופסור במכון מוסקבה: "יש כרגע חוסר פרופורציה עצום בין צרכי הכלכלה לבין שוק העבודה. ישנם המון עורכי דין, כלכלנים ויחצ"נים עם הכשרה מינימלית, שמהווים למעשה נטל. העסק אינו מזמין ואינו משלם על הכנת המומחים, אלא מקבל אותם, על אף שהם גרועים עם דיפלומות.

לכל סטודנט חייב להיות בעל עסק (מזמין) ספציפי, שמשלם את שכר הלימוד שלו ולאחר מכן מספק לו עבודה. בעל העסק הזה יכול להיות הממשלה, לפי המקצועות הדרושים לה (כמו קצינים, רופאים, מורים, גיאולוגים וכדומה), ואז המומחה הצעיר חייב לעבוד תקופה מסוימת במקום שכבר מכה לו מראש עם כניסתו ללימודים באוניברסיטה. או שמזמין אותו איזשהו עסק או מפעל, עם מקום מוכן במפעל הזה. העסק מספק לסטודנטים שלו מקום להתמחות ועוקב אחר איכות ההתמחות, כי הוא הרי משלם. עבור כל האחרים, ההשכלה היא בתשלום".

התייחסותי: זוהי מערכת שתואמת לעולם האינטגרלי, שבו צריך להיות קשר גדול יותר בין המפעלים והמומחים, בין ההיצע והביקוש. לבחור/ה יהיה ברור מראש לאן לכוון את עצמו/ה. כבר בבית הספר הם יצטרכו למצוא לעצמם את מקום עבודתם העתידי, להתכונן אליו, ואפילו לעבוד שם פרק זמן מסוים, ורק לאחר מכן להתחיל ללמוד על פי הכוונת המפעל.

ידיעות קודמות בנושא:
אילו מקצועות ישרדו את המשבר
משבר באירופה: יותר הומלסים מהמעמד הבינוני
20 הסימנים לכך ש-2012 תהיה שנת האפוקליפסה הכלכלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest