דף הבית / יחסים / לימוד הוא דחיפה לאיחוד

לימוד הוא דחיפה לאיחוד

שאלה: לפעמים מופיעה אצלי שאלה, כשאני מתעמק בה פתאום מגיעה התשובה. אבל כאשר אני מתעמק יותר בשאלה, התשובה יכולה להשתנות. האם אפשר להבין, שהתשובה שהגיעה היא נכונה?

תשובתי: אם לומר בכנות, זה לא חשוב, אם התשובות נכונות או לא. בדרך הרוחנית הן תמיד תהיינה כאלה: תשובה נכונה ברגע הבא חייבת להיראות כתשובה לא מלאה או אפילו לא נכונה ותרצה למצוא תשובה אחרת. אין לזה כל חשיבות, אנחנו כל הזמן משפצים ומשחזרים את הנשמה השבורה, יוצרים אותה מחדש, משקמים אותה.

בכל השאלות והתשובות הללו יש צורך רק כדי לעצב ולכונן רצון גדול יותר לקשר בינינו ולהשפעה. ואילו כל החכמות שאתה לומד עכשיו: אור ישר, אור חוזר, ארבע בחינות וכדומה, כל זה לא חשוב. כאשר תתחיל להרגיש זאת, תראה, שהכול לגמרי לא כפי שזה מצטייר היום במוח האגואיסטי שלך. לחלוטין לא כך. אבל אז כבר אין לזה חשיבות, העיקר שאנחנו מתקדמים לקראת זה.

לכן יש כאן גישה כפולה. מצד אחד, צריך להשקיע בלימוד בצורה רצינית וכמה שיותר. אבל להשקיע עוד יותר באיחוד. הלימוד נשכח או שלא, זה לא חשוב. הבנת או לא הבנת, גם לזה אין חשיבות. חשוב רק דבר אחד: האם הלימוד דחף אותך להכרחיות באיחוד. רק זו הבעיה. רק את זה צריך לקחת בחשבון.

הערה: אני התכוונתי לשאלות לא על "פתיחה לחכמת הקבלה", אלא דווקא על ההתפתחות הרוחנית, על יחסים הדדיים רגשיים עם הבורא, עם הקבוצה.

תשובתי: גם לגבי השאלות האלה זה לא חשוב, כמה תשאל אותן וכמה תקבל עליהן תשובות. משנה רק, האם הן דוחפות אותך לאיחוד עם הקבוצה. כמובן שאני מבין שצריך לענות על 1000 שאלות, כדי שתתקרב לפחות במילימטר לאיחוד. ועל עוד 1000 שאלות, כדי שעוד מישהו יתקרב לאיחוד. כך אנחנו מתקדמים, אין מה לעשות.

אבל נלקחת בחשבון רק  תנועה רגשית שבינינו, מפני שהבורא יכול להיכנס דווקא לתוך הקשר שבינינו. רק בזה אנחנו גורמים לו שמחה ועושים לו נחת רוח. לא בשום צורה אחרת.

אני שמח, שאתה מבין איזו חכמת הקבלה התחלנו עכשיו ללמוד, חכמה יותר רגשית, פנימית, קרובה אלינו, שזקוקה למימוש בקבוצה. כל זה טוב מאוד. מאוד משמחת אותי העובדה שאתה מבין את המצבים הללו. אל תדאג אם אתה לא מבין את השרטוטים, לא יודע את מה שאנחנו לומדים. זה לא חשוב. העיקר זו ההרגשה הפנימית שלך. דרך הקשר בקבוצה, לקשר עם הבורא. אין יותר כלום.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest