דף הבית / חינוך, ילדים / לימוד אינטגרלי ושיטות אחרות

לימוד אינטגרלי ושיטות אחרות

שאלה: במה נבדלים המעגלים האינטגרליים ממעגלים בהכשרות אחרות?

תשובתי: ההבדל הוא בשימוש הנכון של האגו.

אנחנו בשום פנים ואופן לא מבטלים את השיטות האחרות. אנחנו פשוט חוקרים את אותה קריאת תיגר של הטבע לאנושות, כאשר הוא מצהיר שכל החוקים, כל הגילוי העכשווי בפיזיקה, בפסיכולוגיה וכולי, ואפילו אותו המשבר הכלכלי, הפיננסי, הכול מדבר על כך שאנחנו נעולים. נשאלת השאלה, איך אנחנו יכולים להשתמש בטבע האגואיסטי שלנו במצב כזה? בכך בעצם, השיטה שלנו שונה מכל השאר.

בעיקרון, היא אפילו לא שונה מהן, אלא פשוט משתמשת נכון באגו האישי שלנו, בכך שעושה ממנו אגו קבוצתי, משותף, כלל אנושי, כדי שאנחנו נכוון את כל המשאבים שלנו לקשר הדדי.

בסיכומו של דבר, אנחנו מתחברים יחד למערכת משותפת אחת, והמערכת הזאת הופכת דומה לכל הטבע: הדומם, הצומח, החי. באופן כזה, אנחנו מגיעים למצב של הומיאוסטאזיס עם הטבע הכללי. ובזה אנחנו מקווים להצליח, מפני שבאופן עקרוני החוק העיקרי של הטבע זה חוק האיזון של כל חלקיו.

איך אפשר לעשות כך שדווקא האגו שלנו יעזור לנו היום לא להתבלט מתוך הטבע, אלא להיות בהרמוניה איתו? זוהי המשימה שלנו.

אם אנחנו נוכל לעשות את זה, אז נצליח, נצא מכל המשברים, והאנושות תרכוש צורה נכונה וטובה, תעלה לדרגה הבאה של קיומה, דרגה של הרמוניה ואינטגרליות.

אבל אם אנחנו נפגר, הטבע בכל מקרה ישפיע עלינו על ידי המערכת האינטגרלית החדשה שלו, ואנחנו נמצא את עצמנו מנוגדים לה. במידה הזאת, במידת חוסר ההשתוות אליה, אנחנו נרגיש משברים בכל רמות החיים, גם במשפחה, גם בעבודה, גם בכלכלה וכל אחד בתוך עצמו.

לכן, במבט הזה על האינטגרליות של הטבע, האינטגרליות של האנושות, שאותה היא צריכה לרכוש, אנחנו נבדלים מהשיטות האחרות. בעיקרון, רובן מדברות על כך, אבל אנחנו משתדלים לפתח צעדים מעשיים, כלומר סדנאות, הסברים, עבודה עם הדור הצעיר, עם זוגות צעירים, עם זוגות נשואים, עבודה בקבוצה, במפעלים וכולי.

בכל מקום שבו האדם נתקל בחברה, הוא צריך להראות, באיזה אופן החברה הזאת יכולה לרכוש צורה אינטגרלית ובאופן כזה לגלות את עצמה במצב נוח.

מתוך שיעור על שיטת החינוך האינטגרלי, 21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מטרה רצויה
במה האגו טוב?
שיטה חיונית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest