דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / לייטמן – מנהיג? לא – הוגה!

לייטמן – מנהיג? לא – הוגה!

laitman-255.gif

פעמים רבות שואלים אותי, למה לא המשכתי במקומו של הרב"ש להנהיג את התלמידים שהבאתי אליו.

ובכן, אף פעם לא הייתי מנהיג שלהם ולא השתוקקתי לכך, הייתי רק ליד הרב"ש בנסיעותינו (יומיים בשבוע כולל לינה בטבריה, בבית הקטן שעמד שם לרשותנו, כמעט מדי שבוע), בזמן שהייתו בבתי חולים (כמה פעמים למשך כחודש ימים), בטיולים היומיומיים שלנו מדי בוקר מ- 9 ועד 1 בצהריים. זה שלי!

חוץ מזה, ודאי שלימוד יומיומי, שיעור בוקר משותף (3-6 בבוקר), אח"כ שיעור אישי שלי מ7- עד 8 בבוקר, ולאחר מכן שיעור ערב מ 5 ועד 8 וחצי.

מלבד זאת, את כל קלטות הטייפ של כל השיעורים מסרתי לכולם! את כל כתבי היד והרשימות שקיבלתי מרב"ש כולל מה שמסר לי על ערש דווי נתתי לאחרים לצלם.

אני אוהב את החברים לשעבר שלי, גאה בכך שהבאתי אותם לרב"ש, אבל אף פעם אפילו לא העליתי בדעתי להיות מנהיג שלהם. כשנפטר הרב"ש, הצעתי להפוך את בנו הקטן לאדמו"ר.

אני לא רואה את עצמי כמנהיג. אני מרגיש את עצמי בתפקיד של ממשיך פיתוח שיטת תיקון הנשמה ומימושה המעשי. לאנשים שמעוניינים בכך בלבד אני מצפה. לשחק תפקיד כלשהו של מנהיג רוחני, אדמו"ר – לא בתוכניות שלי. יש דברים חשובים יותר.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/giVex

13 comments

  1. רבון העולמים, אנת הוא עלת העלות, סבת הסבות, דאשקי לאילנא בההוא נביעו, וההוא נביעו איהו כנשמתא לגופא, דאיהו חיים לגופא, ובך לית דמיון ולית דיוקנא מכל מה דלגאו ולבר, ובראת שמיא וארעא, ואפקת מנהון שמשא וסיהרא וכוכביא ומזלי, ובארעא אילנין ודשאין וגנתא דעדן ועשבין וחיוון ועופין ונונין ובני נשא, לאשתמודעא בהון עלאין, ואיך יתנהגון בהון עלאין ותתאין, ואיך אשתמודעאן מעלאי מתתאי, ולית דידע בך כלל ובר מנך לית יחודא בעלאי ותתאי, ואנת אשתמודע אדון על כלא, וכל ספירן כל חד אית ליה שם ידיע, ובהון אתקריאו מלאכיא, ואנת לית לך שם ידיע, דאנת הוא ממלא כל שמהן, ואנת הוא שלימו דכלהו, וכד אנת תסתלק מינהון, אשתארו כלהו שמהן כגופא בלא נשמתא:

    אנת חכים ולאו בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא מבינה ידיעא, לית לך אתר ידיעא אלא לאשתמודעא תוקפך וחילך לבני נשא, ולאחזאה לון איך אתנהיג עלמא בדינא וברחמי, דאינון צדק ומשפט, כפום עובדיהון דבני נשא, דין איהו גבורה, משפט עמודא דאמצעיתא, צדק מלכותא קדישא, מאזני צדק תרין סמכי קשוט, הין צדק אות ברית, כלא לאחזאה איך אתנהיג עלמא, אבל לאו דאית לך צדק ידיעא דאיהו דין, ולאו משפט ידיעא דאיהו רחמי, ולאו מכל אלין מדות כלל:

  2. אתה המנהיג שלי, הוגה, מה שתירצה….

    מורה הדרך שלנו לגמר תיקון, המתנה של אלוהי!

  3. צורפו לעיל פסקאות מפתיחת אליהו הנביא זכור לטוב

  4. שלום רב יקר.

    האם זה נכון להיות בדרך מתוך פחד?

    מתוך פחד שאין שום דבר אחר שם בחוץ, מתוך פחד שיהיה לי רע אם אעזוב את הדרך הרוחנית?

    האם הרגשת חוסר הברירה והפחד הזה הם נכונים?

  5. ללא חנופה

    האם אתה מודע לכמה הרבה אנשים אוהבים אותך? כן, עכשיו עדיין בצורה אגואיסטית.

     וזאת בגלל שאתה מייצג רעיון בלתי נתפס עד הסוף, מאוד עמוק ומקיף שנותן תקווה ומקום לכל אדם עלי אדמות ויחד עם זה ההתנהגות האנושית הרגילה, הפשוטה, הבלתי מתנשאת, שאומרת עזבו אותי- תידבקו לרעיון שנתן לנו בעל הסולם.

    תודה לבורא שאתה קיים. 

  6. האם תוכלי לתרגם?

    תודה

  7. ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, כינס את תלמידי הישיבה לאחר תקיפת שרת החינוך, יולי תמיר, והזהיר אותם פן יארגנו פעולות נקמה בעקבות הפיגוע שבו נהרגו שמונה מתלמידי הישיבה – כך נודע אמש (יום ג') ל-ynet. פרסום זה מצטרף לדיווח על ההיתר ההלכתי שקיבלו שלושה גברים יהודים לפגוע באישיות ערבית שקשורה להר הבית.

    מה דעתך על כל מה שקורה שם?

  8. מה קשר בין גימטריה וקבלה? למשל: " אלוקים בגימטריה הטבע " מה זה גימטריה ולמה משתמשים בה כהוכחה?

    תודה מראש!!!

  9. אביב מעיין

    לרב לייטמן שלום,

    למרות שאתה אף פעם לא עונה על השאלות שלי, גם אני מצטרפת לקודמיי. מזמן הבנתי שבשבלי אתה המהפכן המיתי של ההיטוריה והבנתי את גודל השעה שהיכרתי בכך!!!

    ובנוסף גיליתי אהבה בתוכי שלא היכרתי קודם.  LUCKY US!!!

  10. אביב מעיין

    בתגובה שלי נפלה טעות. הכוונתי " למהפכן האמיתי של ההיסטוריה"

  11. ריבון העולמים,

    אתה הוא עילת העילות וסיבת הסיבות,

    המשקה את האילן בנביעה ההוא,

    ונביעה ההוא כנשמה לגוף, שהוא חיים לגוף.

    ובך אין דמיון ואין דיוקן מכל-מה שבפנים (ומה) שבחוץ.

    ובראת שמים וארץ,

    והצאת (הפקת) מהם שמש וסהר (ירח) וכוכבים ומזלות,

    ובארץ אילנות ודשאים וגן עדן ועשבים וחיות ועופות ודגים ובהמות

    ובני אדם,

    להודיע בהם עליונים

    ואיך יתנהגו בהם עליונים ותחתונים

    ואיך מודיעים מעליון ותחתון,

    ואין יודע בך כלל.

    וחץ ממך אין ייחוד בעליון ותחתון,

    ואתה נודע אדון על כל.

    וכל-ספירה כל-אחת יש לה שם ידוע,

    ובכאן נקראים מלאכים,

    ואתה אין לך שם ידוע, שאתה הוא ממלא כל-שמותהם,

    ואתה הוא משלים של כולם.

    וכאשר אתה תסתלק (תעלה) מהם,

    ישארו כול השמות כגוף  בלא נשמה.

    אתה חכם ולא בחכמה ידיעה,

    אתה הוא מבין ולא מבינה ידיעה,

    אין לך אתר ידוע,

    אלא להודיע תוקפך וחוזקך לבני אדם,

    ולהראות להם אין יתנהג העולם בדין וברחמים

    שהם צדק ומשפט

    כפי עמליהם של בני אדם.

    דין הוא גבורה,

    משפט עמוד אמצעי,

    צדק מלכות קודש,

    מאזני צדק תרין(כפות המאזניים) תומכות (ב)אמת,

    הין צדק אות ברית,

    כולה להראות איך יתנהג עולם.

    אבל,

    לא שיש לך צדק ידוע שהוא דין,

    ולא משפט ידוע שהוא רחמים,

    ולא מכל אלו מידות כלל.

    קום רבי שמעון ויתחדשון מילין על ידך,

    דהא רשותא אית לך לגלאה רזין טמירין על ידך,

    מה דלא אתיהיב רשו לגלאה לשום ברנש עד כאן.

    קום רבי שמעון ויתחדשו מילים על ידך,

    זו הרשות יש לך לגלות סודות עליונים על ידך,

    מה שלא נתנה רשות לגלות לשום בן אדם עד כאן.

  12. יום שישי בצהרים ,אני רוצה לאחל לך שבת שלום ולהצטרף לאביב שאתה המנהיג האחד שאני מכירה בתקופה הזאת .מתוה דרך ברורה ויחידה עבורי .תודה ואני צועדת בבטחון אחריך.

  13. יש איש אחד מאוד מיוחד יש איש אחד מאוד מיוחד,את האור הוא רוצה להעביר לכל אחד.יש לו לב מאוד גדול,כולו רק במטרה למסור לנו את הכל.

    הוא עושה זאת בחוכמה, ברגישות אין קץ,

    ברגש, במחשבה, בתשובה לכל שואל.הוא מכיר איך הכל עובד ופועל,את החוכמה הוא מסביר לכל מי ששואל.הוא מציל את כל מי שנופל,והוא משענת איתנה לכל מי שסובל.אין עוד איש כמוהו מיוחד,אין עוד נשמה כזאת גדולה,אין עוד איש כזה מיוחד בעולם כולו.

    זה הרב שלנו שאין כמוהו בדורו.

    את העולם הוא מאיר לנו ומחכה לנו שנגדל,

    כדי שנגיע כמוהו להאיר את המגדל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest