דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליטוש הבקשה להשפעה

ליטוש הבקשה להשפעה

2012-02-24_1225_w.jpg

מופיעות אצלנו טענות צודקות: הרי אנחנו חוזרים פעמים רבות על אותו הדבר, כשאנחנו מנסים להתחבר. "מתי זה כבר יסתיים? מתי נקבל את מה שאנחנו רוצים?". והתשובה היא פשוטה: מתי שלא נרצה את זה…

הרב"ש, "שלבי הסולם", שנת 1989 (תשמ"ט), מאמר מ"ב: "אדם צריך לדעת, שכל התחלה בעבודה נקראת "יום", והתפילה שאדם נותן, שה' יקרב אותו לעבודה, התפילה נקראת "יום".

על ידי כל התפילות והבקשות שלנו, על ידי אותם היחסים ההדדיים שאנחנו בונים פעם אחר פעם בינינו לבין הבורא, אנחנו מלבנים ומבררים את הבקשה הנכונה שלנו, עד שהיא תאפשר לנו להרגיש את העולם הרוחני.

"תפילה" – זאת העבודה שבלב: הליטוש, הזיכוך, ההכנה. אם נבקש, נדרוש ונצעק, התפילה שלנו תהפוך לקשר עם הבורא, שעבר דרך הקבוצה והפך ל"תפילת רבים". רק כך אפשר להגיע אליו.

כשאנחנו מסדרים את כל הדברים בצורה הנכונה, אנחנו כל הזמן מלטשים, מבררים ומכינים את כלי הקליטה שלנו, כדי להרגיש בהם את הרוחניות. בדרך אנחנו דורשים: "תן לי!", אבל בהדרגה אנחנו הופכים ליותר עדינים ברצונות ובדרישות שלנו, כשאנחנו הופכים אותם להשפעה, לחיבור עם החברים, לגילוי צורות ההשפעה הכללית בתוך החיבור הזה, לגילוי הבורא, שמתגלה לפי העיקרון של "בוא וראה". וכך, לאט לאט, השכל והרגש בכלים שלנו מתקרבים לפרמטרים הנכונים שמאפשרים לנו להרגיש את העולם הרוחני. כי הוא נמצא כאן ועכשיו, ואנחנו נמצאים בתוכו, רק שאיננו מרגישים את זה…

לכן, התפילה היא התהליך שלפיו אנחנו מכינים את הכלים שלנו לתפיסה הרוחנית.

מתוך שיעור מס' 7 בכנס הערבה, 25.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התפילה שגדֵלה בסתר בתוך הלב
מעומק הלב…
תפילה זו עבודה שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest