דף הבית / המשבר ופתרונו / לידה נכונה של האנושות

לידה נכונה של האנושות

הדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו נקראת "אדם", מפני שאדם, למעשה, זה לא הגוף הבהמי שלנו ולא אותה הדרגה שאותה יצרנו בציביליזציה שלנו. כי היא הרי בנויה רק כדי לשרת את הרצונות הבהמיים שלנו: אוכל, מין, משפחה, עושר, כבוד, שליטה ומושכלות, הם כולם לא יוצאים מחוץ לדרגת הצרכים הגשמיים שלנו.

חשוב לנו להתרומם מעל הצרכים הגשמיים האלה לדרגה רוחנית, לרוח של האדם. זהו השלב הבא של התפתחות הציביליזציה, שניצב עכשיו בפני כל האנושות. הקלות של המעבר הזה תלויה בעיקרון בכך, עד כמה אנחנו נעזור לעצמנו להיוולד בתחום החדש הזה, בדרגה החדשה הזאת. אחרת, אלה יהיו חבלי לידה נוראיים, מדממים ואכזריים עבור כל האנושות.

בסופו של דבר, אנחנו, בכל מקרה, ניוולד בדרגה הבאה. אבל אם אנחנו הולכים לקראת זה בצורה הכרתית, אז אנחנו עוזרים ללידה, כמו עובר ברחם אימו שעוזר ללידה, הוא לא מתנגד ללידה, האימא דוחפת אותו החוצה והוא עוזר לה.

היום הטבע דוחף אותנו ללידה על ידי המשבר והלחץ. "משבר", בתרגום מהשפה היוונית, מסמל "לידה של דבר חדש". זו אינה נפילה, אלא להיפך, התגלות של דבר חדש, ודאי שזה קורה עם צירי לידה, אבל זה כך. לכן אנחנו צריכים לעזור לעצמנו להיוולד.

זו באמת לידה, מה גם שהיא מיוחדת. מפני שאם את השלבים הקודמים אנחנו היינו צריכים לעבור בצורה לא הכרתית, הטבע דחף אותנו, ואנחנו הלכנו בצורה אגואיסטית קדימה, אז כאן אנחנו כאילו מתעלים מעל לאגו הבהמי שלנו, מעל למדרגה הנוכחית ועולים בצורה הכרתית למדרגה הבאה, איפה שאנחנו נהווה אנושות אינטגרלית. וזה למעשה מתחיל כבר היום להתגלות כקריאה מצד הטבע שלוחץ עלינו ומראה לנו שאנחנו מקושרים הדדית.

כלומר, בזה אנחנו נכנסים לאיזון מוחלט עם הטבע, להרמוניה. זו באמת לידה שפויה, נכונה, של האנושות.

מתוך תוכנית מס' 18 של החינוך האינטגרלי, 29.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התחדשות הפסיכולוגיה של האדם
מאינסטינקטים קדומים לדרגת "אדם"
התעלות מסתורית "מעל עצמנו"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest