דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לידה ללא ייסורים?

לידה ללא ייסורים?

"המצרים הובסו על ידי עשר מכות על הים, כפי שהם הובסו על ידי עשר המכות במצרים. במדרש ("הפירוש הגדול") לא מפורטות עשרת המכות על ים סוף". ("מדרש מספר", בשלח).

כל התכונות וההתגלויות שמתוארות בתורה שבעל פה, הכרחיות לצורך לידה בעולם הרוחני, בדיוק כפי שהכרחיים צירי הלידה בתהליך ההכנה ללידה. כי ללא, מה שנקרא, כאלה גבורות (כוחות נוקשים) ותנאי הגבלה, לא יתגלה הקשר בין האֵם והוולד.

תוך כדי התהליך הזה מופרשים כאלה הורמונים וכוחות, שמסייעים אחר כך לילד לגדול. לכן ילדים שנולדים בדרך טבעית, הם יותר בעלי ערך מלא (שלמים), מאשר ילדים שבאים לעולם בעזרת ניתוח קיסרי.

במילים אחרות, היציאה ממצרים אינה יכולה להתרחש אחרת, מפני שהיא מסמלת את הלידה של האדם בעולם הרוחני, החדש, בתכונת ההשפעה, שבה הוא כבר לא מרגיש את עצמו בגוף, על אף שהוא קיים.

לכן לא יכולה להיות לידה "חלקה". וכתוצאה מכך, פעולת הלידה בעולם שלנו גם כן אינה חלקה. אבל אם לא היינו מתערבים בפעולת הלידה על ידי מכשירים כירורגיים ו"זרזים", שכביכול מקלים על תהליך הלידה, אז הילדים היו נולדים הרבה יותר בריאים. כל אלה הם דברים לא נחוצים. עם הזמן אנחנו נבין את חוסר היעילות שלהם ונתחיל להגביל את השימוש בהם.

שאלה: אבל, האם הכאב בזמן הלידה בכל זאת צריך להיות?

תשובתי: כן, אבל זה תלוי ביולדת. אם תהיה לה הכנה רוחנית טובה ללידה, אז היא לא תרגיש כאב. יהיו לחצים, אבל לחצים כאלה כמו ספקות, כמו בירור. והיא תעבור "במים כמו ביבשה".

בכל שלב, כל המעברים הרוחניים, זה סוג מסוים של לידה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 30.04.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest