דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "לטיפש – לא מראים חצי עבודה"

"לטיפש – לא מראים חצי עבודה"

laitman_2009-05-28_8348_70.jpg

אני מקבל הרבה תגובות על איך שאנשים תופסים את הקריאה בספר הזוהר. בחכמת הקבלה האדם מלמד את עצמו, הוא בעצמו גם כמו ילד קטן וגם כמו מחנך. כי הרי עליו לרכוש עולם חדש!

אנחנו מתפתחים בעולם החדש הזה מאפס מוחלט, מחוסר תפיסה מוחלט, לכן אנחנו, בדומה לילדים, חייבים לעבור את אותם שלבי ההתפתחות. יחד עם זה, אנחנו לא כל כך מבינים מה אנחנו עושים ואיזו תועלת יש מכך. אבל בכל זאת מתפתחים.

רק כאשר נעבור את כל שלבי ההתפתחות 0-1-2-3 ונגיע לשלב ה-4 (בחינה ד'), נשיג את השורש שלנו, הסיבה הראשונית, ואז נבין הכל, איזו דרך עברנו וכיצד אנחנו צריכים להגיב. כל זה מושג רק בסוף, אין מראים לטיפש חצי עבודה, כי באמצע הדרך היא נראית עוד פחות מתוקנת מאשר בתחילתה!

כמו חלקי בד לפני שתופרים מהם חליפה. איננו מסוגלים להבין את הצורה הסופית, כי הרי תחילה עלינו לפתח בתוכנו רצון, ורק אז נוכל לראות.

כמו שנאמר בהקדמה לתלמוד עשר הספירות סעיף קכ"ז שרק גיבורים, אשר מידת סבלנותם עמדה להם, יגיעו עד להיכל המלך ויכנסו בשעריו. לכן צריך להסכים עם כל השלבים שבדרך, שבה אנחנו דומים לילדים קטנים שלא כל כך מבינים מה הם עושים ומה מתרחש איתם.

לעיתים אני מרגיש בתוכי אי אילו תכונות חדשות, ולפעמים ריקנות גמורה, צריך להתאזר בסבלנות ולכוון את עצמנו להתפתחות פנימית.
חכמת הקבלה נקראת החלק הפנימי של התורה, מאחר ומדברת על אדם המפתח את רצונותיו. כאשר עוברים את ארבע דרגות ההתפתחות, אז בדרגה הרביעית, מתגלה העולם הרוחני. לכן כל תשומת הלב שלנו, כל הפוקוס צריך להיות מכוון לתוך עצמנו, פנימה. אנחנו צריכים לפתח בתוכנו הרגשה בארבעת השלבים של הרצון.

כל מה שספר הזוהר מדבר עליו מיועד לפתח בנו הרגשה פנימית. כל העבודה מסתכמת בכך, כיצד לפתח את הרגשת המציאות הרוחנית מתוך הנקודה שבלב, שבינתיים אינה מרגישה שום דבר רוחני, ולכן אני קורא ואיני מבין את המילים והקביעות. אני רק משתדל, בעזרת פירוש הסולם, לתאר את הנקרא בצורה של ג' קווים: ימין, שמאל ואמצע, מעלה ומטה בתוך עשר הספירות העיקריות, פנימי וחיצוני, גלגלתא ועיניים, אח"פ, צמצום ב' ופרסא. אם אינני מבין מה מסמלים הכינויים האלה, אני צריך להשתדל לפחות לקבוע יחסים גיאומטריים ביניהם, כדי שתיווצר איזו שהיא תמונה. כך בהדרגה אני אגלה תפיסה אמיתית של המציאות ואז אבין, האם היא קיימת מחוץ לי או רק בתוכי, מה היא המציאות האמיתית, ומה הוא רק חלום.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
הרצון הגדול שקובע את החיים
לפרוץ לעולם החדש ולהיוולד בו
אדם נמצא באיחוד עם הבורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/y9S4F

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest