דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לטחון את האגו להשפעה

לטחון את האגו להשפעה

שאלה: מה מסמלת "מערכת אבני הרחיים", שטוחנת את הגרעינים של האגו בתיקון הרוחני?

תשובתי: זוהי מערכת מורכבת מאוד בעיבוד ותיקון של הרצונות שלנו. מה גם, שכל זה מתרחש בתוך האדם. הקליפות של הגרעינים או ה"קליפה", זוהי מעטפת אגואיסטית חיצונית שצריך להתנתק ממנה לגמרי ולפזר על פני הרוח.

עד לזמן מסוים היא שומרת עלינו, כמו היום, את כל האנושות, בכך שמביאה אותנו בהדרגה למצב שבו אנחנו מתחילים להרגיש את האגו כרע. זה מפריע לנו בכל תחומי החיים. הגיע הזמן לתקן אותו, להתחיל להתייחס אחרת כלפי עצמנו וכלפי החיים. אנחנו צריכים לשלח את האגו לאוויר, כלומר חייבים לשנות את צורתו.

תחילה אנחנו בוחרים גרעינים, בכך שמבינים שאלה הן התכונות האגואיסטיות שלנו, אחר כך מכים עליהם, ובזה מנקים אותם מהקליפות, מוציאים את הגרעינים מתוך השיבולים. כל אלה הם תהליכים פנימיים שהאדם עובר.

אחר כך הקליפות נישאות על ידי הרוח, בגורן נשארת תבואה נקייה ואז מתחילים לעבד את הגרעינים, כלומר טחינה. טחינה, זה תהליך הכרת הרצון, שכבר בעיקרון איבד את המעטפת האגואיסטית שלו. אבל איך ומה לעשות איתו?

את פעולת הטחינה מסמלות גם כן 32 השיניים של האדם, כי כאשר אנחנו לועסים את המזון, הוא הופך להיות ראוי לאכילה.

אבל העיקר בשבילנו, אלה הן אבני הרחיים. על ידי טחינת הרצון שלנו אנחנו מתחילים להבין ממה הוא מורכב. אחר כך מוסיפים לו מים, כלומר, לרצון לקבל שנפטר מהכוונה "למען עצמו", אנחנו מוסיפים כוונה "למען אחרים", למען אהבת הזולת ודרכם לבורא. זה נקרא "הכנת לחם", ואם אנחנו פועלים בצורה כזאת, אז הרצונות שלנו הופכים לאותו המזון שמסייע לגדילת האדם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דרך אש הטיהור
קרבן מנחה
לחם טעים מדגנים מלאים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest