דף הבית / המשבר ופתרונו / לטובת החינוך האינטגרלי

לטובת החינוך האינטגרלי

דעתה של ל. סטרלניקובה (L. Strelnikova), דוקטור לכימיה: עם ילדים בבית ספר צריך לדבר. השימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית בבית הספר גורם לאובדן של הכישורים החברתיים. בעת של שהייה ברשת ובזמן משחקי מחשב, האונות המצחיות של המוח מתנתקות, ורק האונות הרקתיות עובדות. והאונות המצחיות הן אלא שאחראיות על קבלת ההחלטות ועל אמפטיה.

במקרה זה הקשרים העצביים הנחוצים אינם מתפתחים במוח הגדל. והם אחראים על התכונות האנושיות החשובות ביותר: יכולת הזדהות רגשית, יכולת להקשיב לבן-השיח, להבין אותו, לשים את עצמי במקומו. אחרת, אנחנו נקבל ילד אנטי-חברתי שלא יודע איך לבנות מערכת יחסים, הוא יודע איך לבנות לעצמו חיים וירטואליים, אבל לא יודע לחיות חיים אמיתיים ולא מסוגל למצוא שותף.

חשוב ליצור סביבה שבה הילד ילמד, וקודם כל, ילמד לחשוב. ההשכלה, זה שלושה דורות של לימוד באוניברסיטאות: האוניברסיטה שבה הסב סיים את לימודיו, האוניברסיטה שבה האב סיים את לימודיו, והאוניברסיטה שבה הבן סיים את לימודיו. מדובר בסביבה שבה הילד חי. אם אנחנו לא נצליח ליצור את הסביבה המתאימה בבית הספר, נצטרך ליצור אותה מחוצה לו, או בבית ספר אלטרנטיבי.

התייחסותי: החינוך האינטגרלי  כולו בנוי על תקשורת, דיונים, משחקים – יצירת סביבה ששואבת את האדם פנימה, ממיסה אותו, אבל יחד עם זאת מאפשרת לו להביע את עצמו באופן מלא.

 ידיעות קודמות בנושא:
חוסר תקשורת פוגע במוח האדם
מחשבים במקום מורים
בעיות ההשכלה הן בחינוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest