לחצות את ים סוף

שאלה: מה חסר לנו כדי להגיע לגילוי? למה אנחנו לא מצליחים להכניס את המפתח לתוך הדלת הזאת אל העולם הרוחני?

תשובתי: לכל אחד מאיתנו יש את הנקודה שבלב, שעטופה בקליפת האגו. הקליפה הזאת יכולה להישבר רק על ידי העזרה הדדית שלנו זה לזה. אף אחד אינו יכול לעבוד על עצמו. כל אחד צריך לדאוג לכך שזה יקרה לאחרים.

לאף אחד מאיתנו אין, וגם לא יהיה, כוח לשבור את הקליפה הפרטית שלו ולשחרר מתוכה את הנקודה שבלב שלו. המאמצים ההדדיים לא צריכים להיות גדולים, אך הם צריכים להיות איכותיים במיוחד. ואת האיכות הזאת לא נצליח להשיג לבד.

עד עכשיו אנחנו נכשלים בזה: אנחנו מגיעים עד לקליפה הזאת, שנקראת "קליפת האמורי", רוצים לגעת בה, והיא זורקת אותנו ממנה. אנחנו אפילו לא יכולים להיפגש איתה, לגעת בה כדי לשבור אותה. ניתן להכות בה רק על ידי חיבור משותף, רק אם נאחד את כל כוחותינו.

ואנחנו לא יכולים לחבר אותם, וחושבים בכלל על משהו אחר, ובינתיים איננו מבהירים לעצמנו שההצלחה שלנו תלויה רק באיחוד שלנו כנגד האגו המשותף שלנו. אנחנו צריכים לחבר את הנקודות שבלב שלנו, את הרצונות שלנו לשבור את האגו הזה.

וכשנתחיל להתחבר מול האויב המשותף הזה, מתוך החיבור שלנו נבין שחסר לנו את הכוח העליון כדי לשבור את האגו הזה. כלומר, חסר הגורם השלישי בנוסחה: "ישראל, אורייתא וקוב"ה חד הוא". ואז אנחנו נבקש ממנו, נמשוך את אור התיקון, אור ע"ב ס"ג, שישבור עבורנו את הקליפה הזאת, ויבהיר לנו את הכול עד כדי כך שלא נוכל יותר להסכים עם האגו שלנו ונרצה לעלות ממנו בכל מחיר.

ואז נוכל לעבוד באמונה למעלה מהדעת, מפני שלא נרצה להישאר יותר בשכל האגואיסטי הזה. אבל כל זה בתנאי שנשתדל לאחד את כוחותינו כדי לשבור את האגו הכללי המשותף.

הר סיני הוא ההר הכללי המשותף של השנאה שלנו, של האגו הענק שלנו. תמיד (חוץ ממקרים מיוחדים שעליהם מספרת התורה) אנחנו מגלים את האגו המשותף שלנו. אנחנו יוצרים את עגל הזהב מאותו הזהב שכל אחד תורם מכל הלב: הנשים מביאות לך בשמחה את תכשיטי הזהב שלהן כדי לבנות מהם את הפסל. ואותו הכוח המשותף נדרש כדי לנתץ אותו.

ואנחנו עדיין לא יכולים לקבל את ההחלטה הסופית שרק ביחד נוכל לנתץ את הקליפה הזאת ולהתכלל בעליון. חסרה לנו הרצינות הפנימית. הרי הכול תלוי באיכות המאמצים והיגיעה.

העולם כבר צועק, הוא התקדם מאוד וחווה מצבים מאיימים, והתפקיד שלנו הוא ללכת לפניו ולהראות לו את הדרך, שעוברת דרך ים סוף.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 09.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כשהקיר בינינו נופל
הבורא משני צידי החזית
לידתה של מדרגה חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest