"לחם עוני"

laitman_2009-08_5961-70.jpg

זוהר: פרשת "ויצא", סעיף רי"ט: וכשרצה הקב"ה לקרבם אליו, נתן להם מדרגת לחם עוני. לחם עוני, זהו דוד המלך, שכתוב בו, כי עני ואביון אני. דוד המלך, הנוקבא, בעת שמקבלת הארת השמאל מן בינה, שאז היא בקומה שווה עם ז"א, רגל רביעי של הכיסא, בינה, ואז הנוקבא דבוקה בבינה ואינה מזדווגת עם ז"א בעלה. וע"כ היא ענייה בלי אור, ונקראת לחם עוני, מחמת שהחכמה אינה מאירה בלי חסדים. ואז כתוב, כי עני ואביון אנוכי. ומדרגה זו של הנוקבא היא מדרגה ראשונה שלה.

לכאורה העושר נמצא באור החכמה. אך מה ייתן לך אור חכמה אם אינך יכול לנצלו? מבלי להלבישו באור חסדים, הוא מביא לך חושך – אז רצוי שלא תהיה חכמה, כל עוד אין לך חסדים. במידת הימצאותו של אור החסדים מתגלה כל העושר באור החכמה.

ואחר כך העושר נמדד רק על ידי רמת אור החסדים, אשר קיים בכלי הרוחני, הרי במידת החסדים יכולה להאיר החכמה. לכן "לחם עוני" מסמל שיש לך אור חכמה, אך אין אפשרות לגלותו, אור החסדים, אין בך השפעה ואהבה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
על הדרך שבה ניתן לגלות את האור העליון
כל החיים – בין שני אורות
היכן למצוא את האור העליון?

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/E4WOn

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest