דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות עם הבורא בסביבה שלי

לחיות עם הבורא בסביבה שלי

לקראת גילוי הבורא

חכמת הקבלה, היא המהות של גילוי הבורא בקשר בינינו.

למען האמת, עוד הבבלים הקדמונים רצו לגלות אותו, ומגדל בבל הפך לסמל של ההשתדלות והמאמץ שלהם.

אבל הרוב אז התכוון להצליח במסגרות של האגו העצמי ורק אחדים הבינו, שכאן הכרחית עלייה מעל האהבה העצמית.

מה שנוגע ל"גילוי הבורא", מדובר על הכוח העליון שמנהל את כל המציאות שלנו ומוביל אותה למצב הנעלה ביותר, שנקרא "גילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה". זוהי המטרה של חכמת הקבלה.

כל תהליך האבולוציה, כל ההתפתחות של המציאות שלנו, מיועדת, בסופו של דבר, אך ורק כדי לגלות את הבורא, עד לדבקות המלאה, עד להידמות והשתוות, כאשר כל האנושות, כל העולם, כל הטבע הדומם, צומח, חי ובני האדם, יימָצְאו יחד איתו.

שאלה: מה בדיוק מסמלת ההידמות הזאת?

תשובתי: זה אומר, שהאדם מגיע בהדרגה לתכונת ההשפעה השלמה, שמתגלה באהבה. ואז, בתוך האדם מתקיימת אהבה כלפי כולם.

דוגמה לאנושות

לראשונה, אדם הראשון, שחי עשרים דורות לפני אברהם, החל לדבר עם הבורא. הוא היה הראשון מכל בני האדם שחיו בעולם שלנו, שגילה את שיטת גילוי הבורא ומימש אותה.

מה שנוגע לאברהם, הוא מימש את השיטה על קבוצה גדולה של אנשים. לפי הרמב"ם, מבבל הלכו אחריו לארץ כנען כמה עשרות אלפי אנשים. והם אלה שהניחו את היסוד לעָם היהודי, בכך שלמדו לעצב בתוכם את תכונת האהבה ובזה השיגו הידמות והשתוות לכוח האחד והיחיד שפועל בטבע.

לכן, עָם ישראל נקרא "נבחר", כי הוא נועד לשרת את האחרים, כלומר להוביל את האנשים למצב הנעלה הזה של אהבה.

שאלה: האם כל אדם על פני האדמה מסוגל באופן כזה להידמות לבורא?

תשובתי: בסופו של דבר, כן. השאלה היא, מתי ובאילו תנאים. אבל כך או אחרת, בכל אחד מסתתר "ניצוץ", שצריך "להתלקח" ולמשוך את האדם לגילוי הבורא.

שאלה: אז מה היא בדיוק "הנבחרוּת" של העָם היהודי?

תשובתי: בזה שמוטל עליו חוב לגלות את הבורא לכולם, למשוך את כולם לבורא, להראות דוגמה, איך לחיות עם הבורא בסביבה שלנו.

לא להאמין, אלא לגלות

שאלה: ומה לעשות עם אלה, שבכלל לא מאמינים באלוקים?

תשובתי: אנחנו מדברים על דברים שלא שייכים לא לדתיים ולא לאתיאיסטים. יכול להיות שהרגילו אותי מילדות שאלוקים קיים. למעשה, זה חלק מהחינוך שלי שמושרש בי מהילדות, שאותו קיבלתי כאקסיומה לכל החיים, אף על פי, שלא אני ולא המורים שלי, לא גילו בפועל את הבורא.

למעשה, "בורא", זה בכלל לא מה שהאנושות יכולה לתאר לעצמה במסגרות של דתות ואמונות. זו תכונת ההשפעה שנמצאת ביסוד של כל היקום, של כל בני האדם, של כל החומר. היא מקיפה את כל המציאות, מנהלת אותה ומפתחת אותה, עד שהיא כולה תגלה את התכונה הזאת, עד ש"תספוג" אותה מבחוץ. אז תכונת ההשפעה תעורר אותה מבפנים, וכולם יתאחדו עם הכוח החיצון הזה.

היום תכונת ההשפעה נסתרת בכל המציאות שלנו, ואנחנו צריכים להוריד את המעטה, את המסך, ולגלות אותה. זה נקרא "לגלות את הבורא".

לשם כך, אנחנו מצידנו, נמשכים לתכונת ההשפעה והאהבה הזאת, והדחף שלנו עוזר לגלות אותה בתוכנו מתוך ה"חומר" של הרצון.

באופן כזה, לא צריך להאמין בבורא, אלא צריך לגלות אותו.

נבחרנו לפי הרצון

שאלה: אז מי "בחר" בנו, אם לא אלוקים במובן המסורתי?

תשובתי: הרצון שלנו עצמו לגלות אותו הוא זה שעושה אותנו "נבחרים", אם כמובן הוא קיים אצלנו. הרצון הזה הניע את אברהם, אדם מאוד ידוע ומשכיל, סוג של איש ציבור, שמקודם היה סוגד לאלילים. פתאום הוא התחיל לדבר אחרת: למה אנחנו סובלים, מה היא המטרה שלנו, וכן הלאה.

ואחדים הרגישו, איך משהו פתאום מגיב למסר שלו, מפני שגם בהם כבר התעורר אותו הרצון. וכך נוצרה קבוצה, שהפכה בהמשך ל"עָם הנבחר".

שאלה: אז מהו התפקיד של העם הזה היום?

תשובתי: היום עדיין מדובר על קבוצת אנשים, שהמטרה שלה לגלות את הבורא לכל האנושות ובכך להוציא את האנושות למדרגה של שלמות, יופי, אהבה, נצחיות ושלום.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 484, 28.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תחיית הסגולה
נבחרנו לשרת את העולם
חשבון מיוחד עם עָם ישראל

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/i4x1f

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest