דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות לפי חוקים אחרים

לחיות לפי חוקים אחרים

laitman_2010-12-25_9595-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

חכמת הקבלה מסבירה שאם אנחנו רוצים לחזור לשורשנו, שדווקא אליו אנחנו משתוקקים להגיע, ודווקא זה מה שחשוב לנו, אז עלינו להתעלות למעלה מהיקום שלנו, למימד גבוה יותר. "מעל המחסום".

במילים אחרות, עלינו לבצע פעולה שהיא הפוכה לשבירת הרצון האחד והיחיד שנוצר ועלינו להתחבר בינינו שוב יחד. אך גם בחיבור שלנו האגו שלנו אינו נעלם, אלא אנחנו רוכשים כוח להתגבר עליו ולכן כוח האיחוד שלנו גדול ב-620 פעם יותר משהיה מלכתחילה, בעת בריאתנו. ולכן אנחנו מרגישים ומכירים את עצמנו, את המציאות, את הבורא, כמו שהם. לכן אנחנו גדלים בעולם שלנו, מתפתחים מדרגת דומם לדרגת צומח, לחי ולאדם – הדומה לבורא.

אנחנו מתפתחים במשך שנים רבות בדרגה האנושית, עד שהאגו שלנו הופך להיות גדול עד כדי כך שאנחנו לא מסוגלים לחיות זה עם זה כפי שזה היה קודם.

הרי בדורות הקודמים היינו קשורים בינינו, כל אחד היה מרגיש את עצמו במשפחה, היה לו בית, הורים, ילדים, נכדים. הוא ידע שיש לו אנשים קרובים שיעזרו לו ברגע הקשה. האדם היה מאוד קשור למשפחתו. האנשים היו חיים כמשפחות גדולות, חמולות, שבטים.

היום אנחנו מתרחקים במהירות מהקרובים שלנו והילדים שלנו מתרחקים מאיתנו מהר עוד יותר, הקשר בנינו כמעט וניתק ואנחנו לא מרגישים את הנחיצות אליו. המשפחה כבר לא נראית לי כמשהו הכרחי. ולא חשוב לי שאני לבד: דווקא בצורה כזאת אני מרגיש את עצמי חופשי. הרצון האגואיסטי שלי גדל עד כדי כך שלא אכפת לי בכלל מקרוביי וגם לחברים אין לי משיכה מיוחדת.

קודם לכן היו לי הרבה חברים, הייתי הולך למועדונים, נפגש עם אנשים שהיו לי איתם תחומי עניין דומים. היום לאדם יש בקושי חבר אחד. הוא מעדיף להיות לבד. לא אכפת לו גם מהמדינה שלו, הוא יכול בקלות לעבור לגור במקום אחר. העולם הפך להיות עגול וחסר גבולות.

כך ההתפתחות של האגו הביאה אותנו לאיבוד הקשר האגואיסטי הטבעי בינינו. זה מכין אותנו לכך שנוכל להתחבר בקשר חדש, הכרתי, לבנות אותו בעצמנו, שייעלמו בינינו כל הגבולות וההבדלים הטבעיים הנוצרים על ידי האגו ונעלה לדרגת ה"אדם", שצריך להיות מאורגן לא לפי מידת הקרבה הביולוגית אלא לפי הקרבה הרוחנית.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה נותן לנו חיבור?
לעשות כל מה שבכוחנו
מתוקן = מאוחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest