דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות כך שנהנה מנצחיות

לחיות כך שנהנה מנצחיות

שאלה: האם אפשר לומר שהשגה רוחנית, בשונה מהשגה גשמית, היא נצחית ותישאר איתי לנצח?

תשובתי: בהחלט. לכן החיים הגשמיים שלנו קיימים וחולפים בצורה כזו. תאר לעצמך, מה היה קורה אם לא היינו מרגישים חיים ומוות. אם המוות היה נסתר מאיתנו, כיצד היינו מתנהגים? דווקא הפחד מהמוות, "עכשיו אני קיים ומחר אני כבר לא אהיה", נותן סיבה יעילה להתפתחות התרבות, החיים וכל מה שאנחנו עושים על פני האדמה. זהו כוח מניע עצום.

אם לא היה מוות ובני אדם לא היו יודעים שהוא קיים, החיים שלנו היו משתנים. השנים היו חולפות, ולאדם לא הייתה שום הבנה שהחיים יסתיימו (לא משנה באיזו צורה). עד כמה זה היה "מתכנת" מחדש את כל הקיום שלנו. לא הייתה תרבות, כי אנחנו הרי יוצרים אותה מפני שאנחנו רוצים להישאר נצחיים. ואילו בעולם הרוחני אתה מתחיל להרגיש קיים במצב נצחי ומושלם. והוא באמת נצחי ומושלם.

שאלה: וזה לא משעמם?

תשובתי: להיפך. מתגלות לך השגות עצומות! את לא חי מתוך פחד מפני הסוף, אלא מתוך תענוג של הנצחיות. כפי שכותב בעל הסולם ב"הקדמה לספר הזוהר": "מחשבת הבריאה, הייתה כדי ליהנות לנבראיו. עד שכל שהרצון לקבל גדול יותר, הנה בשיעור זה מידת התענוג גדולה יותר. הרי שמחשבת הבריאה בעצמה, מחייבת בהכרח לברוא בנשמות רצון לקבל בשיעור מופרז ביותר, המתאים למדת התענוג הגדול, שכל יכלתו חשב לענג את הנשמות".

מתוך שיעור וירטואלי, 20.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest