דף הבית / חינוך, ילדים / לחיות את העתיד

לחיות את העתיד

שאלה: האם אדם שלומד בקבוצה האינטגרלית, ושלעיתים מרגיש דאגות שליליות רגשיות חזקות, יכול לפנות לקבוצה או למדריך ולשאול מה עליו לעשות?

תשובתי: אני חושב שעדיף שלא. עדיף אם הקבוצה תתחיל בעצמה לתמוך בעצמה, והמדריך (המומחה, הפסיכולוג), יהיה כאן כגורם צדדי. אחרת, הם יסמכו עליו וכל הזמן ייֵעזרו בשירותיו במקום בבירור עצמי ובשינוי.

הם צריכים יותר לתקשר ביניהם. ברגע שהאדם נשאר לבד, אז צצה בו הבעיה בין הגישה האינדיבידואלית לחיים, שהייתה אצלו תמיד, לבין הגישה הקולקטיבית לחיים, שאותה הוא לומד ורוכש עכשיו. כאשר הוא נמצא בין שני המעברים האלה, במעבר מאחד לשני, מֵעבר לעתיד ומהעתיד לעבר, אז המצבים האלה הם מאוד לא נעימים עבורו. הוא צריך להיות באחד מהם.

מעבר הוא תמיד כואב. זוהי שבירה פנימית, ולכן צריך ליצור כזאת הרגשה באדם שהוא כל הזמן נמצא בעתיד: לתת לו חומר קריאה מתאים, סביבה, תוכניות טלוויזיה ואינטרנט, תקשורת עם אנשים שייצרו עבורו לגמרי את עולם העתיד, כדי שהוא יוכל לגמרי לכוון את עצמו אליו, לתפוס אותו, לקבל אותו בתוך עצמו.

וכשהוא כבר יחיה עם זה, הוא יוכל בהדרגה לחזור לעולם האגואיסטי הקודם שלו, להבין את אותם האנשים, את עצמו בעבר, ולעבור ברכות מאבחנה אחת לשנייה. יופיעו אצלו שתי פרדיגמות ברורות לחלוטין, והוא יעבוד בהן ויעזור לאחרים.

מתוך תוכנית מס' 19 על החינוך האינטגרלי, 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חובתו של האדם לעשות טוב
סוף העולם המוכר
כוחה של המדרגה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest