דף הבית / המשבר ופתרונו / לחזור לעבר הסובייטי

לחזור לעבר הסובייטי

שאלה: סוציולוגים ופוליטולוגים אמריקאים, טוענים שככל שמונהגות יותר סנקציות מצידה של אמריקה כנגד רוסיה, כך היא רוצה יותר לחזור לעברה הסובייטי. כתוצאה ממשאל שנערך ברוסיה, התברר, שאפילו הצעירים חולמים לחזור לעבר הסוציאליסטי. בגרמניה 57% מהגרמנים השיבו, שהם היו חוזרים בשמחה למזרח גרמניה, ולא חיים בגרמניה הקפיטליסטית.

תשובתי: בשלטון הקפיטליסטי חסרה נשמה, אין בו שום דבר עבור הנשמה. ואילו בזמן השלטון הסובייטי הייתה נשמה, מפני שהם יצרו אווירה ותנאים שאנשים, בעל כורחם, הרגישו ביניהם איזו ידידות.

הערה: רבים ענו על המשאל ש: "היה יותר מעניין ולבבי לחיות אז", ומסתבר שזה חשוב להם יותר מכסף רב.

תשובתי: בוודאי, אמנם כולם רצו לפרוץ החוצה מתוך "מסך הברזל" ולחוות את המערב, אך אם השלטון הסובייטי היה מאפשר לאנשים לצאת בחופשיות, הם היו מתוודעים לכך, שלמדינתם נכנסים יותר אנשים מאשר יוצאים, ואין סיבה לדאגה.

שאלה: אתה סבור שבחברה הסובייטית הייתה בכל זאת השפעה של האור הרוחני?

תשובתי: לאנשים לא הייתה אפשרות אחרת להתפתח, לכן הם התפתחו דווקא בכיוון זה. כמו למשל גם בתחום הבלט, שדווקא בזכות השפעה זו, בעבר הם הקדימו את כל העולם, ובזמננו אין לזה ערך. אולם, כבר לא ניתן לחזור אל העבר וגם אין סיבה להצטער על כך. עלינו להסתכל בצורה ריאלית על הדברים, לא ניתן לטבול פעמיים באותם מים שזורמים בנהר, ואת שהיה, כבר לא ניתן לבנות שוב מכיוון שהאנושות השתנתה. עלינו להבין שאז הייתה משיכה לקשר לבבי ונפשי אפילו במטבח, עם דג מלוח, תפוחי אדמה ונגינה על גיטרה. זה ליכד את האנשים ונתן להם תחושה של קהילתיות ואנושיות.

יחד עם זאת, היינו מכוונים נגד משהו, וגם זה חשוב מאוד. אם כיום היינו יכולים לכוון את עצמנו נגד האגו, בכך שנבין מה אנו משיגים ומגלים בתיקון שלו, אז ודאי שזה היה הישג עצום.

מתוך משיכתם של אנשים לאורח חיים שכזה, אפשר לבנות חברה חדשה. עלינו רק לחשוב היטב כיצד להציע לאנושות את יצירת החברה הזאת, שיכולה להתקיים ולהיבנות על עקרונות יותר נעלים, לבביים, נפשיים ורוחניים, וזה באמת, מצב שיביא סיפוק לבני אדם בכל הרמות. החלום הזה חי בכולם, מה גם שבזמן שחלף, הצטרפה אליו עוד מחצית מאוכלוסיית העולם.

הערה: כלומר אתה מדבר על הדרך ליצירת מעין "מטבח", שבו אנשים ישבו ויחשבו כיצד לגבור על האגו שלהם?

תשובתי: את אותם מעגלים וסדנאות שאנחנו מנסים ליצור, עלינו לשלב עם כלי נגינה, שירים וגישה לבבית לאיחוד הכללי שלנו. ובהמשך מתוך המעגלים הללו עלינו לעלות ולהתפתח לדרגה הבאה שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest