דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחזור לדמות של אדם

לחזור לדמות של אדם

שאלה: אם הבורא ברא את הנברא בצלמו ובדמותו, אז בשביל מה לתקנו?

תשובתי: בתורה נאמר שהבורא ברא את האדם, "אדם", זו הדמות האידיאלית של בן אדם, שנבראה על ידי הבורא בדמותו. אחר כך אותו אדם חטא, כלומר נפל מדרגה רוחנית, מתכונת ההשפעה והאהבה, מהידמות לבורא, לדרגה הפוכה ממנו והתפורר לחלקיקים קטנטנים. כעת עלינו לצרף את כל החלקיקים ו"לבנות" את אותו אדם מחדש. אנו נקראים בני אדם, בניו של אדם, מפני שבכל אחד מאיתנו יש חלקיק שלו. עלינו להתחבר בינינו וביחד ״להעלות״ לבורא את הכמיהות הפנימיות שלנו ואת תיקוני האגו. כיום איננו בהידמות אליו אלא בניגודיות מוחלטת, לכן עלינו לחזור לדמות המקורית שלנו בכך שנתקן את כל החלקיקים ונתחבר לאחד יחיד ושלם, שמייצג בסכום הכולל את אותו אדם יחיד. בזה מסתכם התיקון שלנו. הדרך לתיקון היא בקיומו של הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: כיצד ניתן להסביר שיש אדם שסובל יותר ואדם שסובל פחות? למשל, מישהו נולד חסר בית וחסר שורשים וכל חייו הם מאבק לשם הישרדות, ואילו אחר נולד בשפע ולא חווה בחייו מכשולים וייסורים רציניים.

תשובתי: כל אחד מאיתנו מתהווה מדרגות שונות של האדם הרוחני. בחלקיק אחד הוא נמצא יותר ובאחר פחות, כולם נובעים מדרגות שונות: מהמוח, מהידיים, מהרגליים, מהגוף וכדומה. אדם זו מערכת רוחנית, אך אם ניבחן אותה בהתאם לגופנו, אז לכל אחד חלק אחר, שורש אחר של הנשמה היחידה הגדולה. לכן לכל אחד יש גורל אחר, תנאים התחלתיים שונים וכמובן, מצבים סופיים שונים. מאחר ואנו מתחברים יחד לדמות אחת ויחידה, אז כל אחד בכל מה שיש בו, משלים ומאזן את עצמו. ככל שהאדם גרוע יותר, כך קל לו יותר מאדם אחר להיכנס לתיקון הנדרש. בסופו של דבר העבודה הסגולית של כל אחד היא זהה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 14.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest