דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחדור אל עולם חדש דרך פתחו של מחט

לחדור אל עולם חדש דרך פתחו של מחט

בעל הסולם, איגרת י"ז:

"כי דרך האמת הוא קו דק מאוד, שעליו פוסעים והולכים, עד שבאים להיכלא דמלכא (להיכל המלך). וכל מי שמתחיל ללכת בתחילת הקו צריך שמירה מעולה, שלא יטה לימין הקו או לשמאלו, אפילו כחוט השערה, כי אם בתחילה הנטיה היא כחוט השערה, אפילו אחר כך הולך ישר באמת, אבל כבר לא יבוא בשום אופן, להיכלא דמלכא (להיכל המלך), משום שאינו דורך על הקו האמיתי."

בכלל לא מובן, איך אפשר לשמור על כיוון נכון וישר אם כבר טעיתי קודם. לכן, זוהי אזהרה מאוד חמורה. איך אני יכול לדעת שקודם לא טעיתי אף פעם? האם זה אפשרי, שאם עכשיו אני נמצא באיזו נקודה, לאחר שעשיתי טעות, אני יכול לבחור צורה נכונה? אם אני כבר עומד בנקודה לא נכונה, האם אני אוכל ממנה למצוא את הכיוון הנכון כדי להתקדם הלאה?

זהו מצב מאוד לא ברור ומפחיד. אי פעם, במשך כל השנים הללו אני עשיתי המון סיבובים בדרך הזאת, כמו כל אחד מאיתנו, הרבה פעמים התבלבלתי והסתבכתי, ואיך אחרי כל זה אני יכול למצוא את הכיוון הנכון? וגם אם אני כן אמצא אותו, אז האם זה יתקן את הקלקולים הקודמים שלי?

שאלות מסוג זה הופכות את המצב שלנו למאוד לא בטוח. איך אני יכול להתקדם אם אני לא יודע שהלכתי עד אז נכון, כמה פעמים טעיתי בדרך בכל מיני כיוונים שונים?

"לכן ההולך על הקו האמיתי בהכנה לעבדות ה', מחויב תמיד לבדוק את עצמו, אם הוא משתוקק לג' בחינות הנ"ל (ישראל, אורייתא וקוב"ה, חד הוא) בשווה ממש, כי סוף מעשה משתווה לתחלתו, ואם משתוקק לבחי' אחת מהם ביותר מבחי' הב' או הג', הרי נוטה מדרך האמת הזה, והבן זה.

וז"ס, "פתחו לי פתח א' של תשובה כחודה של מחט, ואני פותח לכם פתחים שיהיו עגלות וקרונות נכנסות". פירוש, פתחו של מחט אינה לכניסה ויציאה, אלא להכניס בו חוט לתפירה ולעבודה, כן תשתוקק רק אחר ציוויא דמאריה (מצוות אדונו), לעבוד עבודה, ואז אפתח לכם פתח כפתחו של אולם. שה"ס שם המפורש בפסוק "ואולם חי אני וימלא כבוד ה' את כל הארץ"."

"פתחו של מחט", זו דאגה לאחד את ישראל, אורייתא וקב"ה לנקודה אחת. וכל הזמן דואגים רק לזה, שהנקודה הזאת נעשית יותר קטנה וממוקדת. כי כדי להגיע אליה אנחנו צריכים כל פעם לאחד את כל תרי"ג (613) התכונות, הרצונות שמתעוררים בנו ושמנוגדים זה לזה, ומצויים בתנאים שונים: אלה מישראל, אלה מאורייתא ואלה מקב"ה. את כל זה אנחנו צריכים לחבר לאחד שלם, לאיחוד.

אם אנחנו יכולים להביא לכזה איחוד, זה נקרא שאנחנו אוספים הכול לנקודה אחת, לחודו של מחט. וכאשר אנחנו מרכזים את עצמנו לנקודה אחת דרך מכשיר אופטי, אז בתוכו נפתח פתח שמוביל לעולם חדש.

מתוך איגרת י"ז של הסולם, 24.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות מהירה על ידי ריצה במקום
לנשום ביחד
האור ישים כל דבר במקומו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest