לחג הסוכות

laitman_2009-07_0170_70.jpg

אנחנו נולדים עם הרצון האגואיסטי ליהנות, אך פתאום בתוכו מתעורר איזה רצון חדש  (לרוחניות). אנחנו יכולים, בזכות הסביבה והספרים, לגדל את הרצון החדש הזה, כדי שהוא ימשוך אותנו אחריו, אל העולם שלו. והרצון הישן יקטן, יעלם, או להיפך, יגדל, אך אנחנו מתעלים מעליו ברצון להשפיע. באופן כזה מתרחש בתוכנו מאבק בין שני הרצונות האלה: דאגות לעצמי (רצונות של העולם הזה) ורצונות השפעה המתייחסים לעולם העליון, לבורא.

אנחנו צריכים להגדיל את הרצון כלפי העליון, רצון להשפיע, ביחס לרצון המנוגד לו, הרצון ליהנות בעולם הזה. בכך מסתכמת כל העבודה והבחירה החופשית שלנו. והבחירה היא רק בהערכת החשיבות, מה אני רוצה להחשיב כחשוב יותר: רצון המכוון כלפי מעלה, שממנו יש לי כעת רק נקודה קטנה, או רצון המכוון כלפי מטה, כלפי העולם הזה.

חג סוכות וכל העבודות הקשורות בחג הזה (בניית סוכה במידות מדויקות וכו') מראים לנו בדיוק כיצד אנחנו יכולים להגדיל את הרצון הקטן הזה כלפי העליון, אשר נקרא "פסולת", מאחר ונתפס על ידנו כמשהו שאין בו צורך בכלל: איזושהי השפעה, אהבה לזולת, חברים, חיבור… את המילים הטובות והיפות האלה איש אינו לוקח ברצינות. להעלות את החשיבות של "הפסולת" הזו מעל ל"אני" שלי ומעל לעולם הזה, להעלות את ההשפעה מעל לקבלה, את זה מסמלת הסוכה, המבנה הארעי. ואפילו אם אתה מרגיש שלמות בקביעות, תצא למבנה הארעי, תשנה את עצמך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 21.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
צא מבית הקבע ושכון בסוכה
שׂמחה היא סימן להשפעה
סוכה – כדי להיות מוכנים להיוולד

One comment

  1. אז יוצא שכל המכות והייסורים שמרגיש האדם, זה בכדי שהוא לא יוכל לסבול את החיים האלה,ושחשיבותם תרד,וזה יעזור לו לרצות את ההשפעה, את החיבור.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest