לוח שנה נצחי

בספרי מקובלים שנכתבו לפני מאות ואפילו אלפי שנים, מוצגות טבלאות של מצבים הדדיים של השמש, הירח, כדור הארץ, נוגה, מאדים ושאר כוכבי הלכת. על בסיסם נוצר מה שנקרא לוח השני העברי שקיים כבר דורות רבים ולא זקוק לשום תיקון. על פי לוח שנה זה כל החגים, תאריכים אסטרונומיים מיוחדים, ראש חודש, ליקוי ירח, ליקוי חמה, עמידתם של כוכבי לכת זה מול זה וכולי כל הזמן מתרחשים באותם ימים בשנה. מה גם שזה נקבע לשנים רבות קדימה.

אינני יודע את התאריך המדויק של יצירת לוח השנה העברי, אבל נדמה לי שהוא בן אלפי שנים ועד היום הוא עובד כמו שעון. הוא מורה באופן מדויק מתי, באיזו שנה, באיזה יום יחול חג מסוים, אירוע מסוים לדוגמה: רק ביום ראשון ורביעי של השבוע.

האם לוח השנה הזה יכול להסתובב אחרת? לא. המקובלים מבינים כל כך טוב את עבודתם של הכוחות העליונים שמנהלים את כוכבי הלכת שלנו, שהוא נוצר על ידם ממש כלוח שנה נצחי. הייחודיות שלו שהוא מקושר גם לשמש וגם לירח. אם לוח השנה המוסלמי מכוון וממוקד רק לירח, ולוח השנה הנוצרי מכוון וממוקד רק לשמש, אז לוח השנה העברי מכוון וממוקד גם לשמש וגם לירח, מפני שלפי חכמת הקבלה כל התנועה, כל הפילוסופיה של החיים מסודרת לפי קו אמצעי.

מתוך שיעור וירטואלי 14.08.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest