דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתפלל על כוח ההשפעה הפנימי

להתפלל על כוח ההשפעה הפנימי

שאלה: מה זאת אומרת לבקש מהבורא? האם לשֵם כך אני צריך להתלבש בתכונות שלו?

תשובתי: "לבקש" זה לחפש, לדרוש, ואפילו לבקש את השינוי שלי. הרי אני צריך לגלות את החיסרון שלי לזה. אני דן את עצמי (וזה נקרא להתפלל), אני מבקר את עצמי: אילו תכונות חסרות לי? איך אני יכול לקבל את כוח ההשפעה?

הכוח הזה שורה בתוך החברה. ולכן, עליי להיכנס לתוך החברה הזאת ולרצות להתלבש בחברים בכל הלב והנפש, להתחבר איתם בצורה פנימית, להיטמע שם לגמרי. ואז אני אמצא שם את כוח ההשפעה. על זה בדיוק אני מתפלל.

אני מתפלל להגיע למצב כזה, שבו אראה שכולם מושלמים, מחוברים. המצב הזה נקרא "שכינה", "כנסת ישראל". אני רוצה להיות שם ומתפלל שיתקיים בי החיבור הזה שכונס את כל הנשמות שמשתוקקות "ישר אל הבורא" (ישר-אל).

אבל אני לא פונה לאיזשהו כוח או רצון חיצוני, שקיים באופן עצמאי, לאיזושהי דמות מדומה. כל התפילות מכוונות למלכות (של עולם האצילות או של עולם אין סוף), לחיבור בינינו, שבתוכו אנחנו מגלים את ההשפעה ההדדית. אני רוצה שמצב כזה יתגלה לי, ועל זה אני מבקש.

יש כאן נקודה מאוד עדינה, ואנחנו צריכים להיזהר לא להתחיל לדמיין איזשהו פסל או דמות, אלא רק את המצב שבו אנחנו מחוברים וכלולים יחד, מקושרים בהשפעה השלמה!

יהיה נכון יותר לקרוא לזה תכונה ולא כוח, מפני שכוח יכול להיראות כמשהו מרוחק, ואילו תכונה זה מה שאני בעצמי מתכוון לרכוש. אלה הבדלים מאוד דקים, אך הם קובעים את נקיות הגישה שלי ולכן הם כל כך עקרוניים.

מצד אחד נאמר, "אין עוד מלבדו", אך אנחנו צריכים לתאר את זה כמו המצב שלנו במערכת השלמה. ואז אנחנו יכולים להיות בטוחים שלא נטעה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 22.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגל הנושא
הצעקות לא יעזרו
להתפלל זה לדון את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest