דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתפלל = להתחנן ללב שלי שיידלק

להתפלל = להתחנן ללב שלי שיידלק

שאלה: מדוע נאמר שאדם צריך להכריע את עצמו לכף זכות? האם הוא עושה את זה בעצמו ולא האור העליון פועל עליו?

תשובתי: אנחנו לא מזכירים שכאן פועל הכוח העליון, אמנם ודאי שהוא עושה את הכול. כאשר נאמר ש"אדם צריך לתקן", אנחנו מתכוונים לכך שהאדם הוא דורש שהאור העליון יתקן אותו.

בעולם שלנו אנחנו חושבים ונוהגים באופן זהה, בכך שאומרים, שאיזה שהוא בית נבנה על ידי אדריכל גדול. אבל האם האדריכל בנה את הבית? הוא עשה תכנון שלפיו אחר כך מאות אנשים בנו את הבית הזה. אבל אומרים שהבית נבנה על ידי האדריכל, לפעמים אפילו שמים איזה שלט עם השם שלו.

כך גם אנחנו לא מדברים על הכוחות שאנחנו מפעילים. יש בורא, הוא טוב ומטיב, אין עוד מלבדו, חוק נתן ולא יעבור, חוק של השתוות הצורה שקובע את כל סולם המדרגות. וכל הפניות שלנו, כל העבודה שלנו, תלויה רק בנו. במידה שאנחנו נפעיל את עצמנו בהשתוקקות הנכונה שלנו, כך אנחנו נקבל את האור.

זהו ספּק קבוע שאף פעם לא נגמר ושום דבר לא משתנה בו. הכול תלוי רק בהשתוות הצורה שלנו עם האור. ולכן אנחנו לא אומרים שהאור העליון מתקן. אם הכול מוכן והוא טוב ומטיב, אז הכול נקבע על ידי החיסרון שלי לשינויים הטובים, והאור מיד פועל בכל הכוח.

אני כביכול אפילו לא צריך לשאול אותו. לכן, לא אומרים "להתחנן" אלא "להתפלל" לבורא, כאילו שאני צריך להתחנן לעצמי ולהפעיל את עצמי ולא אותו. אני הוא זה שצריך לגלות את הכלים שלי. כל הפעולות נועדו כדי להדליק את הלב שלנו. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, כל הבעיה היא בלב שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 05.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עכשיו אתה תשלוט ותמלוך
איך לבקש כדי שיתגשם
החוצפה של התפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest