דף הבית / חינוך, ילדים / להתעלות מעל להבדלים הגשמיים

להתעלות מעל להבדלים הגשמיים

שאלה: אחד ממשתתפי קבוצת המיקוד אמר שהוא חייב לדעת קצת יותר על החברים האחרים בקבוצה, ובפרט על הנשים: מי נשוי, מי לא. שכביכול בזה תלוי מאוד איך הוא ירגיש את עצמו. האם מותר לדבר על דברים כאלה בקבוצה האינטגרלית או לא?

תשובתי: אני חושב שהיחס של האדם לחיבור ואיחוד, לשילוב, צריך להיבנות לא לפי מין האדם. אני לא רואה איזה מין, לא רואה איזה צבע, לא רואה שום דבר חוץ מההשתוקקות של האדם להתעלות מעל עצמו ולהתאחד עם האחרים, עם הנקודה שלו שנקראת "אדם".

בכל אחד מאיתנו יש את נקודת המוצא הזאת של הדרגה הבאה שלנו. מכל דרגה, הדומם, הצומח והחי אנחנו לוקחים בסך הכול עוּבר, שמבשיל לאט לאט וכבר בדרגה הבאה מקבל צורה. לכן עכשיו אנחנו לוקחים את הנקודה הזאת, הרצון להתעלות מעל עצמנו, שאין לה שום יחס לגוף הבהמי שלנו. אין בה לא מין ולא אבחנות של גזע, דת ולאומיות, אין בה כלום! באופן כללי, כל העולם יכול להיבחן כנקודות זהות לחלוטין. הנקודה הפנימית הזאת של האדם, זה ההשתוקקות שלו לשילוב (אינטגראציה).

בקבוצה יש לי עסק רק עם הנקודה הזאת, ובשום פנים ואופן לא עם האדם. אני מתעלה לחלוטין מעל העובדה האם זו אישה או שזה גבר שנמצאים לפניי, ובמיוחד אם הם נשואים או לא. ובכלל הצורה שלה, המין, השאיפה שלה, הטעמים, כל זה נשאר בדרגה הנמוכה. זה יכול להיות אדם נוראי, לא חשוב!

אבל כשהוא מתעלה מעל עצמו ונכלל בנו עם נקודת האדם שלו שבתוכו, אז לגמרי לא חשוב מה היה אצלו בחיים האגואיסטיים הקודמים שלו. אנחנו מתחילים עכשיו דרגה חדשה, כאילו שנכחדנו כבהמות והפכנו לבני אדם.

מתוך תוכנית מס' 19 על החינוך האינטגרלי, 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תנאי הכרחי של העלייה
מדרגה חדשה, לבושים חדשים
כוח האיחוד הוא כוח החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest