דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעורר בעולם של שלמות

להתעורר בעולם של שלמות

ספר הזוהר, פרשת בראשית ב', סעיף 101:

"כאשר נכללו כולם כאחד בהיכל השלישי, והרצון שבתפילה עולה להתעטר בהיכל הרביעי, אז נעשו כולם אחד, רצון אחד, וקשר אחד. כאן הוא בחינת השתחוות להתרצות לריבונו."

אנחנו צריכים לנסות לראות את כל הבריאה כפי שהיא קיימת ב"מצב א'" וב"מצב ג'". כי "מצב הב'", שמורגש בנו עכשיו, זה בסך הכול משחק, דמיון, כמו שנאמר: "היינו כחולמים".

אנחנו צריכים להתעלות מעל החלום הזה, להתעורר ממנו. ככל שאנחנו משתוקקים להיות במצב הער, האמיתי, במידה הזאת אנחנו מפעילים את האורות ומזרזים את הזמנים (בצורת אחישנה), כדי שהם ישפיעו עלינו.

לכן, יכול להיות שקל יותר לא לשקוע במצבים של בירורים פנימיים, בכך שרוצים לגלות עד כמה אנחנו נמצאים בשנאה במקום להיות בהשתוקקות לאהבה. יכול להיות שזה עדיין מורכב עבור האדם. עדיף להשתוקק למצב האמיתי כי בסופו של דבר אנחנו נמצאים בעולם אין סוף, בדבקות, בשלמות, בחיבור. ועכשיו אנחנו מרגישים איזה ערפול, שבכוונה ניתן לנו, כדי שאנחנו על ידי המאמצים שלנו נרגיש שלמות, דבקות, חיבור, ואנחנו מגלים את המצב האמיתי, מתעוררים ממצב של חוסר הכרה. כך אדם שרוצה להתעורר מחלום, לחזור להכרה, צריך לעשות איזה מאמץ. על אף שמבחוץ מעוררים אותנו, בכל זאת אנחנו גם כן צריכים להשתדל לתת מאמץ מבפנים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תעזרו לי להתעורר מהחלום הזה
עולם אין סוף כאן ועכשיו!
להתעורר במציאות האמיתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest