דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך "להתמסר" לחכמת הקבלה?

איך "להתמסר" לחכמת הקבלה?

שאלה מה –  Facebook: באחד השיעורים סיפרת שאת כל הזמן העברת עם המורה שלך הרב"ש. זה עורר אצלי התפעלות ופחד בו זמנית. אני מרגיש שלא אוכל להתמסר בצורה כזאת לחכמת הקבלה.

תשובתי: כל אחד פועל לפי מידת הנטייה שלו. אני ידעתי שאם אמצא ידע על משמעות החיים אז אתמסר ללימוד לחלוטין. כבר כששמעתי את המילים הראשונות אצל רב"ש הרגשתי שזה מה שרציתי לשמוע 30 שנה, עד שהגעתי אליו. אם מסבירים לאדם בצורה מדויקת, עם דוגמאות, מה הסיבה לבריאת העולם, מה עלינו לעשות ולְמה להגיע, והכול מוגש בצורה הגיונית מאוד, אז אין סיבה לחלוק על הדברים.

שאלה: כל אדם מחפש מורה לפי טבע של נשמתו? כיצד זה מתרחש?

תשובתי: חיפשתי הכול בצורה הגיונית נטו. בשום אופן לא עניינו אותי השערות ובדיות דתיות, מיסטיות או פילוסופיות. אלא רק שׂכל נקי ומדויק. זו הייתה ניגודיות מזעזעת בין חיצוניות האדם והעולם הפנימי שלו, עד שלבסוף הבנתי מה זה מקובל וחכם יהודי אמיתי. בהשוואה לרושם בחיצוניות שהוא מעורר באנשים זרים, שלא יודעים על המילוי הפנימי שלו, זה מפליא!

לכל אדם יש ייעוד, מידה, מקום, יום וזמן בהיסטוריה הזאת. יכול להיות, שהייתי צריך לעשות זאת בדור שלנו ואתם תעשו זאת בדור הבא, או בזמן אחר, או בממד אחר. בכל מקרה, כל אחד יבצע את ייעודו המלא ובכך יהיה דומה לחלוטין לכל השאר. כולנו נשיג את אותו רף עליון!

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 1.3.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest