דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתלבש במישהו אחר

להתלבש במישהו אחר

שאלה: מדוע הדרך אל האהבה היא כל כך קשה ומסובכת?

תשובתי: אנחנו הם אלה שמסובכים ומבולבלים. שוֹרֶה בי רצון אגואיסטי, וכל מה שאני מרגיש וחושב, אני מרגיש וחושב בתוכו, למען התועלת האישית שלי. אז איך אפשר לעשות חישוב אחר, לא לעצמי? – תאר לעצמך שאתה "מתלבש" במישהו אחר ומתחיל לעשות חישובים מהצד שלו.

רק לפני מאה שנה בני האדם הגיעו להבנה של דברים מהסוג הזה. לא במקרה בלטו בתקופה הזאת פרויד ואיינשטיין, שלא רק גילו דברים במקביל, אלא גם היו ביניהם בקשרי ידידות. לאחר מאות אלפי שנות התפתחות, לפני מאה שנה בסך הכול, המוחות הגדולים של האנושות המציאו סוף סוף את הפסיכואנליזה. במילים אחרות, הם ניגשו לבדיקה הפנימית של האדם בדרגה הגשמית. רק אז החל המחקר של תפיסת האדם: "אני והעולם הסובב, אני והזולת".

זה לא פשוט. נדרשה תקופה מאוד ארוכה, כדי לגשת לפחות לנפש הבהמית של האדם. אז מה כבר אפשר להגיד על הרוחניות? כל העניין הוא שאיננו יכולים ואיננו רוצים להתלבש באחרים. החברה צריכה לדאוג לכך שכל אחד יעשה את זה, שינסה, שיתחיל לברר, כיצד הוא נראה בעיני הזולת ומה הזולת הזה רוצה.

זה מאוד קשה, אך מדובר על תרגילים פסיכולוגיים במישור העולם שלנו, שאין להם עדיין כל שייכות לרוחניות. רוצה יותר? – בבקשה. תארגן לעצמך סביבה, שתתחיל סוף סוף להשפיע עליך.

הדרך היא ארוכה, מפני שאף אחד אינו משפיע עליך. וללא השפעה אין התקדמות. מהיכן האדם יכול לקחת הבחנות רוחניות? – רק מהסביבה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 13.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מצרים, ארץ זבת חלב ודבש
הגיע הזמן ללמוד להבין מהפעם הראשונה
עולם החי ועולם המדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest