דף הבית / המשבר ופתרונו / להתכלל בעבודה עד לביטול עצמי

להתכלל בעבודה עד לביטול עצמי

בתקופה האחרונה אנחנו מדברים הרבה על ביטול עצמי. וזה לא במקרה, אני מקווה שאנחנו באמת מתקרבים לזה. ואף על פי שהאגו מאליו מניע אותנו, אנחנו בכל זאת צריכים להיות מכוונים לדבקות.

בזמן הדבקות עם העליון אני רואה את עצמי כאילו חלק של איזו מכונה וצריך לחבר אליה כל תא ותא, כל איבר ואיבר, כל חלק של ה"גוף" שלי, בכזאת צורה, כדי להתכלל בדיוק בתוך עבודת המכונה הזאת.

אין לי "ראש", כלומר הבנה עצמית, אני צריך לבטל את כל המחשבות שלי, את כל החשבונות שלי, את כל הרצונות שלי. התענוג היחידי שלי, הכוונה היחידה שלי, הרצון היחיד שלי מכוון לאיך להשתלב באותה המכונה. שהכול יעבור דרכי, ואני מלכתחילה לא משתתף בזה. אני עושה הכול כאילו אני לא נמצא. שיפעילו אותי במאה אחוז, שלא סתם יגידו מה צריך לעשות, אלא בעצמם יפעילו אותי, זה נקרא ביטול עצמי.

ואחרי זה מגיעה אי הסכמה, ביקורת, דחפים רעים, בירורים, אכזבות, תרעומות… ויחד עם כל זה, אני צריך כל הזמן לבטל את עצמי למען ההשתתפות בעבודת המכונה הזאת. אני נמצא בתוכה "עם ידיים ורגליים פרושות" כאילו שאני לא קיים, ואף על פי שהרצון והמוח מתחילים לעבוד בתוכי, אני, יחד עם זה, עדיין ממשיך לבטל את עצמי. כך העוּבָר גדל בתוך הרחם: דרכי עובר אור אין סוף, אבל אני לוקח אותו רק ב"בחינת נפש" בלבד.

העוּבר מבטל את עצמו ב"דרגת נפש", ב"דרגת דומם", ב"עביות שורש" של הרצון. דווקא בגלל זה דרכו יכולים לעבור כל האורות נרנח"י דנפש. כל העבודה שלו במוחא ובליבא, בגלגלתא ועיניים ואח"פ, בכל ההשתתפות שלו עם "פרצוף אימא", עם ה"בינה", הוא בזה, שהוא מבטל את עצמו. כמה שמחשבות ורצונות לא יעברו דרכו, כמה שלא יהיה מבולבל, איזה מכשולים לא יעמדו בדרכו, הוא ממשיך לבטל את עצמו ועל ידי זה הוא יכול להיות חלק ב"גופה" של "אימא", להימצא בתוכה.

העוּבר לא מפעיל את עצמו בשום צורה, על אף שכל האיברים גדלים בו. הם גדלים ועובדים בביטול. אימא עושה הכול דרך ה"טבור" ואילו העובר רק מבטל את עצמו וכל איבר שלו עובד רק בביטול. אחרת הוא לא מוכן להיוולד, לא יכול להיות כנולד גמור, אין לו עדיין "צורת האדם". ולכן הוא חייב לסיים את עבודת הביטול שלו כלפי העליון.

הוא זז, הלב, הריאות וכל שאר האיברים שלו עובדים בצורה תקינה, אבל רק בביטול. אנחנו לא מבינים את זה, אנחנו חושבים שזה פשוט אדם קטן ושהכול עובד בצורה רגילה, אבל כל צורת העבודה היא בביטול כלפי העליון. אחרת הלידה נמצאת בסכנה…

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ביטול עצמי, שחושׂף את העולם
אין מקום מוגן ובטוח יותר מהידיים של אמא
תבטל את עצמך בפני כולם – ותהפוך עבורם ליקר מכל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest