דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתיידד עם השכל של הבריאה

להתיידד עם השכל של הבריאה

laitman_2009-07_0229.jpg

שאלה: מהי הכוונה שמאחורי המונח "מגלים את מחשבת הבריאה"? האם אדם רואה משהו, שומע או מרגיש?

תשובה: על סמך העובדה שאדם הופך להיות דומה לטבע הסובב, הוא מתייחס אליו בחביבות, הוא מתחיל לחדור לתוך הרעיון שלו, לתוך הרגש, והמחשבה. הוא מתחיל לראות שהטבע יצר את כולם, כולל אותו – אדם שיש לו אינטליגנציה עילאית, תחושה.

אגב, מדברים על כך הרבה אנשים שקרובים לטבע, שגדלו, התפתחו בתוכו, למשל, בישראל ישנם בדואים שמתגוררים במדבר. הם מרגישים את הטבע, את נשימתו.

דיברתי עם הרבה אנשים שחיו שנים רבות במדבר, בטונדרה, בג'ונגל עם קופים. הם סיפרו לי על הרגשות נפלאות, כאשר התחושה של תוכנית הטבע, מחשבתו, פתאום מתחילים לדבר אל האדם, והוא מתחיל להרגיש מה נמצא בתוך הטבע המוליד, בתוך המערכת הענקית בעלת המחשבה. פתאום הוא מתחיל לדבר איתו, לתקשר, לגלות את המטריקס שלו, תוכניתו, להזדהות עימו, ויש מיזוג של האדם עם הטבע, שמעלה אותו לדרגה הבאה של התפתחותו.

בהבנה של התכנית הכללית של הטבע, בעלייה לרמה הבאה שלו, לרמת הניהול, השליטה העצמית בחיינו – שם טמונה המטרה של השלב הנוכחי של ההתפתחות המודרנית.

הערה: במילים אחרות, אנו רואים בכל מערכת יחסים וקשרים חדשים, שהם גלויים יותר, טבעיים יותר. אבל האם הטבע עצמו נשאר זהה, או גם הוא משתנה?

תשובה: אני לא מדבר על רמת הדומם, הצומח או החי שבטבע. אני מדבר על הטבע שפותח את עצמו לאדם, חושף את עצמו, וכך האדם מגלה משהו עצום, רגש אוניברסלי, מחשבה כוללת, תוכנית הבריאה. והאדם עצמו מגלה את כל זה.

כשהאדם נמצא בקשר הדדי עם הטבע, הוא מתחיל להרגיש את עצמו ברמה הבאה של ההתפתחות. כי אז הוא מבין את כל התהליכים, את החזון של העולם, מתחילתו ועד סופו, את התכנית שלו: למה היקום שלנו התפתח, מאיפה, מה קרה לפני המפץ הגדול, ומה אחריו (הרי היקום שלנו קיים כבר תקופה מסוימת), תפיסת היקום, איך אנו תופסים אותו ולא בחמשת החושים הפיזיים, אלא במחשבה האוניברסלית, דרך הלב והנפש הנעלים.

כשהאדם משיג את התובנה הזאת, הוא מתחיל להבין שלאורך כל התהליך ההיסטורי הארוך, הוא התפתח בדיוק למטרת השגת הרמה הזו.

תחומי מדע רבים מדברים על זה. בכל המדעים מופיעות בעיות בגבול הזה, והן נובעות מכך שהתפתחותם מכוונת בדיוק לאיזור הזה. לפיכך, המדענים לא יוכלו לגלות דבר ללא חינוך, ללא שינוי פנימי בתוך עצמם דרך הקשר האינטגרלי עם הטבע. לכן, כל המדע שלנו נמצא במשבר.

מהשיחה מס' 7 בנושא חינוך אינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היקום של חוכמה אינסופית
לעלות מעל לגורל שלך
בהרמוניה עם התודעה האוניברסלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest