להתחיל לחיות

שאלה: לשם מה היה צורך בכל התזוזה הענקית של העולמות, כאשר כל העולמות עלו יחד עם האדם הראשון בערב היום השישי לבריאה, אם לאחר מכן הוא חטא ונפל עוד יותר למטה מאותו המקום שבו הוא נולד?

תשובתי: לאחר חטא אדם הראשון, כל העולמות יורדים לאותו המקום שבו הם נמצאים עכשיו, ושבו הם עמדו בעולם הנקודים. אך כתוצאה מכל העליות והירידות האלה נוצרת הסביבה שבה נמצאות הנשמות. מעכשיו הנשמות ממוקמות בתוך עולם, בתוך סביבה, ובזכות הסביבה הזאת הן יכולות להתקיים.

דרגות הדומם, הצומח והחי של העולמות (עולמות בריאה, יצירה ועשיה) מספקות את קיומן של הנשמות בצורה ה"בהמית" ומאפשרות להן את התנאים הדרושים לחיים. אך לאחר שהאדם כבר קיבל את החיים, הוא יכול להגיע לקיום של הנשמה, בדרגה המדבר, כתוספת לדרגות הדומם, הצומח והחי. לשם כך, הנשמות צריכות להתחיל להתחבר, ואז הן בונות את רשת הקשר ביניהן.

בהתחלה העולמות עולים ללא השתתפותו של האדם, אלא בהתאם לתוכנית הבריאה. קיימת תוכנית שנקראת "בעיתו", שמתקתקת כמו שעון ומתממשת צעד אחר צעד בהתאם לתנועת המחוגים. אם אתה רוצה, אתה יכול לזרז את התוכנית הזאת ולגרום לשעון לתקתק מהר יותר, אך לשם כך תצטרך להשקיע הרבה כוחות נוספים. "סוף מעשה במחשבה תחילה", והכול נע בהתאם לתוכנית הבריאה הזאת ושב לשורשו.

עולם האצילות נטו הוא גלגלתא ועיניים. אם אני מכניס את הג"ע האלה לתוך ה"אוזן", אני מקבל את עולם הבריאה; אם אני מכניס את עולם האצילות בתוך ה"חוטם", אני מקבל את עולם היצירה; ואם אני מכניס אותו לתוך ה"פה", אני מקבל את עולם העשיה. אם כן, עולמות בי"ע הם ההעתקה של עולם האצילות בתוך האוזן, החוטם והפה (אח"פ), כלומר התכללות של תכונות הבינה והמלכות. כך נבראו עולמות הבריאה, היצירה והעשיה, שהם הסביבה של אדם הראשון.

עכשיו האדם נמצא ברצון לקבל, שבו קיימות תכונות שונות של השפעה, תכונות שונות של החיים. לתכונות האלה של החיים אין שום בחירה חופשית, אלא הן רק דרגות הדומם, הצומח והחי. בדיוק כפי שבעולם שלנו קיימות דרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע, שקיימות ופועלות סביב האדם ויוצרות עבורו את הסביבה שבה הוא יכול לחיות.

אנחנו חיים על ידי עולם האצילות, על ידי תכונות הבורא שנמצאות לידינו בתוך הטבע הדומם, הצומח והחי! בזכות זה אנחנו קיימים. אבל אם אני רוצה להתקיים לא על ידי דרגות הדומם, הצומח והחי, אלא גם על ידי דרגת המדבר, שהוא עולם האצילות עצמו – אני צריך לעלות לשם.

ואז אני מקבץ מתוך עולמות בי"ע את הידיעות על מהות החיים, מתוך תכונת ההשפעה (ג"ע) שכלולה בתוך תכונות הקבלה (אח"פ). אני רוצה להצטרך לכוח של תכונות ההשפעה האלה (ג"ע) ומבטא את הרצון שלי לכך על ידי הניסיונות לחבר את החלקים השבורים ולהעלות אותם לעולם האצילות.

אבל אני לא מעלה לעולם האצילות את החלקים השבורים של הרצון לקבל, אלא את החלקים השבורים של הרצון להשפיע, את הנקודות שבלב שנפרדו זו מזו על ידי הרצון לקבל (האח"פ) שנכנס ביניהן. ואני רוצה שיבוא האור ודווקא על פני הרצון לקבל הזה יקשור בין הנקודות שבלב. ואז הן ייכנסו יחד עם האח"פ הזה לעבודה הדדית. וזה נקרא שאני מעלה את האח"פ לג"ע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 16.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל האמת – שחור על גבי לבן
בעולם האצילות, כלומר, אצלו בבית
בואו, תראו מה יש כאן!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/2IM2c

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest