דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתחיל בלימוד של הנשמה

להתחיל בלימוד של הנשמה

"אותו הגוף שלנו בכל מקריו וקניניו האפסיים אינו כלל הגוף שלנו האמיתי, שהרי הגוף שלנו האמיתי, כלומר, הנצחי, השלם בכל מיני שלמות, כבר הוא מצוי עומד וקיים בין סוף" (בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר").

אנחנו נמצאים עכשיו במצב מדומה שהושרה עלינו, כדי שנוכל על ידי הבקשות שלנו להיפטר ממנו. את זה אנחנו יכולים לברר, רק אם נלמד ונעסוק באופן רציני בקבוצה לפי שיטה נכונה, בכך שאנו משקיעים את עצמנו בשיטתיות בעבודה רוחנית לפחות שעה-שעתיים ביום. אז נוכל באמת לגלות לעצמנו את העולם הרוחני דרך הלידה הרוחנית.

בעולם שלנו אנחנו נחשבים לבהמות, מפני שאנחנו דואגים רק לגוף הפיזי שלנו, בכך מסתכמים כל החיים וכל השאיפות שלנו.

לעיתים מופיעה בנו איזו מחשבה על איך יכול להיות שאנחנו קיימים רק בצורה כזאת ולא בשום צורה אחרת? כלומר לאדם ניתנו אבחנות ראשוניות על יחס נכון לעולם, אבל כדי שהוא ירגיש אותן, עליו להתפתח, מפני שהוא בכל זאת בן אדם ולא בהמה מוחלטת.

בזמנינו אנחנו כבר יכולים להתחיל לעסוק באופן רציני בלימוד של הנשמה, חכמת הקבלה התגלתה. בעיקרון היא החלה להתגלות כבר במאות ה 15-16 עם הופעתו של עידן הרנסנס בעולם המערבי. מקובלים החלו לדבר עליה בצורה גלויה יותר, הופיעו ספרים ושיטת היציאה מהמצב האגואיסטי לעולם אלטרואיסטי עליון.

באופן מהיר במיוחד התפתח הלימוד הזה בשטחה של רוסיה, בעיקר בבלורוסיה. אלה היו זרמים קבליים המוניים, שהשאירו אחריהם ספרים רבים. וכך במשך 250 שנה השיטה הזאת פרחה בהדרגה. אחר כך, מאמצע המאה ה – 19 היא החלה לדעוך, מפני שלאנושות הופיע רצון בלתי מרוסן להתקדמות מדעית-טכנולוגית, והכול התחיל להשתבש.

לכן חכמת הקבלה החלה להתגלות שוב וכך התקיימה עד לשנות ה – 20 של המאה ה – 20, עד שבעל הסולם החל לפרסם את הכתבים שלו, בכך שהעלה את כל הקודמים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 7.10.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest