דף הבית / להתחבר בשורש המשותף

להתחבר בשורש המשותף

"ואפילו באותה חכמה עצמה נמצא הרכבות הרבה. כי אחד מתעלה על חבירו אפילו בחכמה אחת. ורק בזה יבדלו הרוחניים איש מרעהו. אבל כששני חכמים, מחשבים בחכמה אחת ושיעור אחד במידת השכלתם, אז ממש מאוחדים המה. כי במה יבדלו?" (בעל הסולם, "השכל הפועל")

כל אחד חווה ותופס את האיחוד בדרכו שלו. שני אנשים לא יכולים בשום צורה להשוות בין ההרגשה שלהם, מפני שכל אחד תופס מתוך הכלי שלו. אם אני ואתה אומרים שזה מתוק, זה לא אומר שאנחנו מרגישים את אותה מתיקות. אבל כאשר שנינו שואפים לאותה מטרה, להשיג את הבורא, הודות לכך אנחנו מתחברים לא באובייקט, אלא בבורא, כלומר בשורש המשותף שלנו, נוכל להשיג מצב שבו הוא ישווה אותנו ויחבר בינינו. אז נשיג איחוד מוחלט!

שאלה: ומהי ההרגשה של המקובלים, היכן הם מתחברים?

תשובתי: רק בשורש ולא בשום צורה אחרת.

שאלה: אנחנו אומרים שאחד כולל בתוכו את האחר. איך זה קורה?

תשובתי: נכון כמו במערכת סגורה, במערכת אינטגרלית.

"ולכן כשנמצא אחד, מחשב בפעולת חבירו ומשיג את השכל מהחכם הפועל אותה, נמצא ששניהם מדודים בכח ושכל אחד. והמה עתה ממש מאוחדים."

אבל בכל זאת, למרות שהם מאוחדים, לכל אחד בפני עצמו יש השגה אישית שלו.

"כמו איש שפגע רעהו האהוב בשוק, ומחבקו, ומנשקו. ואי אפשר לנתק אחד מחבירו, מרוב האחדות שביניהם."

מפני שמה שמאחד אותם, זה מה שהם משיגים. הם משיגים מהות רוחנית עליונה עצומה, ולכן היא מחברת אותם לאחד שלם, למרות שהם שונים והמקור שונה, כלומר הבורא הוא אחד, אבל כל אחד מהם בשורש האישי שלו אוחז בו כמשהו אישי משלו.

"ולכן כפי הכלל, אשר בחינת השכל שבמדברים, הוא הכח היותר מותאם שבין הבורא לנבראיו, והוא בבחינת האמצע, דהיינו שהאציל ניצוץ אחד מהכח הזה, אשר על ידי אותו הניצוץ, הכל שב אליו."

בסיכומו של דבר, אם בני אדם מתאחדים כדי להשיג את הבורא, הם באמת משיגים אותו, בכך שהם משיגים מצב שבו הבורא הופך לשלם משותף שלהם, לבית שלהם, לקשר המשותף שלהם, לשורש המשותף, להתחלה ולסוף של כל המצבים.

מתוך שיעור וירטואלי, 21.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest