דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / להתוודות על חטא

להתוודות על חטא

"וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל איש או אשה כי יעשו מכל חטאת האדם למעל מעל בה' ואשמה הנפש ההוא: והתודו את חטאתם אשר עשו והשיב את אשמו בראשו וחמישתו יסף עליו ונתן לאשר אשם לו" (נשא, ה', ה'-ז').

"והתודו את חטאתם", משמע לעשות בירור על העבודה שנעשתה, ולגלות באיזה מצב מצאת את עצמך. ללא הבירור הזה לא תוכל ללכת נכון קדימה. הכרת הרע מהווה תנאי הכרחי להתגברות עליו.

שאלה: נניח ש"מעלתי בבורא", כלומר התנתקתי מתכונת ההשפעה והאהבה. איך עכשיו צריך לערוך בירור?

תשובתי: את הבירור של מצבנו אנחנו עורכים תחת השפעת הקולקטיב ולימוד לפי מערכת נכונה, ומתחילים לדון את עצמנו, זוהי התפילה. להתפלל משמע, לדון את עצמך. אם אני מקושר עם כל המשתוקקים לבורא, אז הודות לקשר הזה אני מתחיל להסתכל על עצמי עם העיניים שלהם, ואז אני יכול לעשות בירור עם עצמי. ואם אני נמצא בעצמי, בתוכי, אז אני בעיקרון לא חושב ומהרהר על שום דבר ונמצא בדרגה של בהמה. כי הבהמה מרגישה את עצמה כפי שהיא. ואילו האדם מרגיש את עצמו ביחס לאחרים, ולכן יש לו קנאה, צרות עין ושאר התכונות שקיימות רק באופן חלקי בבהמות.

לכן כדי לעשות בירור עצמי נכון, אנחנו צריכים להיות בקבוצה. ואילו הנבירה בתוך עצמי רק תגרום לדיכאון, תעסוק באכילה עצמית ובשום דבר יותר, כל זה לא מועיל. בירור זה מצב בו אתה מושך על עצמך אור עליון שמגיע דרך הקבוצה, ואתה מתחיל לבדוק את עצמך ביחס אליה. כזה בירור ממוקד מראה לך, עד כמה אתה נמצא בשילוב נכון עם הקבוצה, כלומר עם הבורא! כי הקבוצה מהווה בפני עצמה תכונת קשר כללית, שביחס אליה אתה מודד את עצמך. אבל אם תעשה זאת לבד, תתחיל להשוות את עצמך עם אנשים רגילים, וזה בכלל לא אותו המצב שאיתו אתה צריך לערוך השוואה. הוא בהכרח חייב להיות ממומש דרך הקבוצה ודרך האור העליון שמגיע דרכה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 21.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest