דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתגבר על המכשול הפוטנציאלי

להתגבר על המכשול הפוטנציאלי

ההשגחה העליונה תמיד מסדרת לנו את מצבנו הנוכחי, ומאירה לנו במקצת מהמצב הבא. ואם אנחנו מתגברים על המצב הנוכחי, אנחנו יכולים לבקש להגיע למצב הבא.

המצב הבא אינו נראה לנו כרצוי, כי אחרת, היינו משתוקקים אליו מתוך האגואיזם שלנו, מבלי שתהיה לנו בחירה חופשית או עצמאות כלשהי. ולכן המצב הבא הפוך לגמרי מהאגואיזם שלנו. אך אני תמיד יכול לקבל תמיכה בזכות הסביבה, הספרים והמורה, ולבקש לעלות לאותו המצב שאינו נראה לי כרצוי, כטוב ומושך.

כלומר, אני מגייס כוחות, צובר את הרגשת חשיבות המדרגה העליונה, ואם באמת יש לי נטייה חזקה אליה, שמספיקה כדי להתגבר על המכשול הפוטנציאלי הזה שמפריד ביני לבין המצב הבא – אז אני מזמין עליי משם את המאור המחזיר למוטב, שמשנה אותי. וכך אני נולד במדרגה הבאה והופך להיות הבן שלה.

ודאי ש"אין עוד מלבדו", אבל ה"אין עוד מלבדו" הזה הוא זה שמסדר לנו את המצב הנוכחי והמצב הבא המנוגד למצב הנוכחי, וכן את כל ההזדמנויות להגיע אליו. ואני צריך להבין שהן נחוצות וההכרחיות, עד לפרטים הקטנים ביותר.

אין שום דבר מיותר בי ובעולם הסובב אותי, בכל התנאים הפנימיים והחיצוניים. הכול מסודר בצורה האידיאלית כדי שאני אגייס את כוח הרצון לעלות למצב הבא. ואם אינני מסוגל לעשות את זה, סימן שעדיין חסרה לי תשומת הלב המספקת למה שקורה לי.

לכן אנחנו צריכים מראש להצדיק את הבורא על אותו המצב הרע, הלא נוח והלא נעים שבו אנחנו מגלים את עצמנו. הרי זה סימן טוב ועזרה גדולה שמחייבת אותי לרוץ ולחפש כיצד לצאת מהמצב הזה.

עצם המצב הנוכחי והלא נעים עוזר לי. אך ככל שהאדם מתחזק ועולה למדרגות הגבוהות יותר, כך הוא מתחיל להרגיש שהוא נמצא במצב טוב, ובכל זאת, הוא צריך להתעלות ממנו. כלומר, הוא צריך לבצע עבודה נוספת, כדי לראות את הפגמים והליקויים במצבו הנוכחי. וזה מאוד לא פשוט.

אבל עכשיו אנחנו נמצאים במצב שבו רע לנו, וגם המצב הבא נראה לנו די חשוך. אם כי הוא לא עד כדי כך חשוך, כי אנחנו הרי יכולים לתאר לעצמנו איכשהו את המצב הבא הזה כרצוי ולהתחזק על ידי הסביבה והספרים.

ניתנו לנו כל הנתונים וכל האפשרויות כדי להגיע לדרישה לעלות למדרגה הבאה. כך האדם צריך להאמין מראש, כי בכל רגע ורגע בחיים אנחנו נמצאים בתנאים שבהם יש לנו הכול: המצב הנוכחי, המצב הבא, והאמצעים שיאפשרו לנו להגיע ממצבנו הנוכחי לדרגה הבאה שלנו. תמיד חסר רק דבר אחד: תשומת הלב שלנו!

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 16.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אני והוא, יחד, עובדים עליי
החיים ייראו נפלא…
לצמוח מתוך ההופכיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest