דף הבית / חינוך, ילדים / להתגבר על המחסום האישי

להתגבר על המחסום האישי

Laitman_2011-07-10_6151_w.jpg

שאלה: אפילו אם נאסוף את כל המידע על התפתחות המשבר והשינוי המהיר של העולם, רוב בני האדם אינם מסוגלים לתפוס אותו, אינם רוצים לשמוע את זה, ואינם רוצים לשנות דבר, וממשיכים לחיות כמו קודם.

תשובתי: זה טבעי, הם נמצאים בתוך האגו האישי שלהם. המידע הזה זר להם, לכן הם נסגרים בפניו. יש להם אם לא תוקפנות, אז לכל הפחות, מערכת הגנה ממשהו שהוא לא רק חדש, אלא הפוך לגמרי לתכונות הפנימיות שלהם.

לכן צריך לבחור כאן בגישה מאוד רכה, קלה, ואפילו משחקית במשהו – לפלרטט איתם, לעניין אותם, להלביש ידע אינטגרלי בצורות מושכות. אלה יכולים להיות קליפים, סרטים, כל מיני סצנות של משחק שמראות את ההיסטוריה של האנושות ושמספרות על המצבים של היום, אבל לא ישירות בצורה מדעית על ידי גרפים וטבלאות, אלא להגיש את המידע בצורה רגשית, קרובה לאדם, עם דוגמאות מהחיים, ומזה הם ילמדו.

אנשים תופסים את המידע אחרת לחלוטין על דוגמאות של האחרים מאשר על עצמם. גישה כזאת מאפשרת להתגבר על המחסום האישי של האדם, הוא לומד מזה ובהדרגה מתחיל להבין שבעצם מדובר עליו.

לאחר כל מיני הסברים בצורה של סרטים, קליפים, סצנות תיאטרון, נערך דיון. וכאן האדם כבר מתאים הכול בהדרגה לעצמו ומבין שמדובר עליו, על העולם שלנו, על החיים שלנו, על חוסר התיאום שלנו למערכות הציביליזציה הכלל אנושיות החיצוניות. לכן צריך למצוא כאן גישה חדשה לבני אדם.

לראשונה בחיים אנחנו נתקלים בלימוד שהוא "מנוגד" לאדם. אנחנו תמיד לימדנו אותו: "אתה צריך לדעת את זה, כדי להצליח, להיות חזק, יודע, חכם, להתגבר, להתעלות, להרוויח יותר מאחרים". ואילו עכשיו אנחנו מלמדים אותו שהוא צריך להיות כמו אחרים: "אתה צריך להיות מחובר איתם ברמה אחת. העיקר, זה לא להיות מעל לאחרים, אלא להיות יחד איתם". כלומר כאן אנחנו למעשה משחקים נגד האגו שלנו וזה אומר שצריכים להיות הרבה יותר חכמים, ערמומיים מאשר האגו שלנו, כדי לנצח אותו.

בעיקרון, השיטה האינטגרלית, זה "עזר כנגדו", כלומר נגד האגו שלך, ואין מה לעשות. אנחנו חייבים להבין שכאן חייבת להיות גישה זהה, כמו לילד קטן, שצריך ללמד אותו דברים שאותם הוא בכלל לא רוצה לתפוס, זאת אומרת, לגשת אליו באיזו גישה חלופית. ובהדרגה הוא פתאום תופס בעצמו ש"דווקא כך צריך לנהוג, דווקא כך אני צריך להתייחס למישהו".

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ידע אינטגרלי להמונים!
טעם של רגשות חדשים
נקודת מפנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest