דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / להתאחד מעל לכל ההבדלים

להתאחד מעל לכל ההבדלים

שאלה: איך אפשר להתאחד מעל לכל ההבדלים? הרי כולנו שונים וקשה לי לקבל את האחר כמו שהוא.

תשובתי: לאדם קשה לקבל את האחר, מפני שאין לו את הראייה של התמונה האינטגרלית הכללית. שם הוא היה רואה, עד כמה כולם משלימים זה את זה ולכל אחד יש תפקיד משלו: אחד מהנדס, האחר מורה, השלישי פועל, הרביעית רופאה וכדומה. ובנוסף לזה, האדם היה רואה, שככל שכל אחד מאיתנו מנוגד לאחר, כך החיבור המיוחד שלנו חזק יותר, וחכמת הקבלה מביאה אותנו אליו.

וכשסוף סוף נוכל להתחבר ולהתאחד, מתוך החיבור שלנו ייווצר פתאום פאזל מיוחד שיתחיל להאיר ולהקרין אור. מה שנקרא "להביא אור לאומות העולם", כשאנחנו מראים לעולם דוגמה של איחוד. כי העולם הרי נמצא במצב גרוע וירוד!

שאלה: על איזה בסיס אנחנו מתאחדים?

תשובתי: על בסיס זה שאנחנו רואים, בראייה הפנימית שלנו, עד כמה כל אדם מחויב להיות בפאזל הזה, פאזל שאנחנו צריכים להרכיב בצורה נכונה, עד כמה כל אחד הכרחי וכל אחד צריך להיות במקומו. מה גם שאנחנו לא מתקנים אף אחד! 

בעל הסולם כתב במאמר "הערבות", שאף אדם לא צריך להשתנות, אלא הוא רק צריך למצוא את הקשר הנכון עם האחרים. כי כל התכונות שאופייניות לכל אדם, שהתפתחו בו מהטבע, אפילו תחת השפעת אחרים בסביבה מקולקלת, בסופו של דבר הכול התפתח בהתאם להנהגה הכללית העליונה, וכל התכונות הללו חיוניות והכרחיות.

כשאנשים יתחברו זה עם זה, דווקא התכונות השונות שלהם ייצרו תמונה כללית, פאזל אחד, ובאיחוד הנכון ביניהם הם יוכלו לראות מה זה עם ישראל, עד כמה הוא רב-גוני, עד כדי כך שכולו מנוגד זה לזה, אבל כולם יחד הופכים לאחד שלם, לעם אחד מאוחד. וזה דווקא כך, כשהם מתעלים ומתחברים מעל לכל ההבדלים.

שאלה: אבל מה משותף בין כל האנשים השונים הללו?

תשובתי: המשותף ביניהם זה שביחד, ורק ביחד, הם מגיעים לשלמות, מגיעים למצב שמתעלים מעל הטבע ומרגישים שנמצאים בדרגה הבאה של התפתחות האנושות. דווקא זה מה שהאנושות דורשת מעם ישראל, ולכן שונאים אותנו, משום שסוברים שאנחנו גונבים מהם את העתיד הטוב. אנחנו צריכים להשיג את העתיד הזה ולהראות דוגמה לאנושות. כי חוץ מאיחוד, העולם שלנו לא זקוק לשום דבר.

ובחוסר איחוד אנחנו גורמים נזק אפילו לטבע, אנחנו מעוררים אסונות טבע ופורענויות, מפרים את האיזון של כדור הארץ שלנו. ואנחנו הם אלה שעושים זאת! מפני שאנחנו נמצאים במדרגה הגבוהה ביותר של ההתפתחות גבוהה מכל דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, ולכן אנחנו משפיעים על העולם כולו, על כל האקולוגיה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 2.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest