להשתוקק אל האור

שאלה: כל עבודתו של האדם בזמן קריאת ספר הזוהר היא למשוך את האור המחזיר למוטב. אם כך, מדוע הזוהר מתאר בכזה פירוט את המבנה והמכניקה של העולמות?

תשובתי: ראשית, איננו יכולים להיות מחוברים עם משהו שאינו מובן לנו לחלוטין. צריך להיות קשר כל שהוא. שנית, כשאנחנו קוראים, ואפילו אם איננו מבינים כל כך, ונדמה לנו שאיזשהו חלק כתוב בצורה מובנת יותר מחלק אחר, בכל זאת בזמן הקריאה חודרות לתוכנו כוונות, הגדרות.

בכל מקרה, יש הבדל בין קריאת טקסט שאנחנו מבינים ובין קריאת טקסט שאינו מובן לחלוטין, למשל בשפה אחרת. אם כי גם זה מועיל, כי אתה בכל זאת סופג את הרוחניות שנסתרת בו. אך רצוי לקרוא ולהשתדל להבין כמה שיותר, לא להבין בשכל, אלא להתקרב אל הטקסט מבחינה רגשית. אני משתדל להרגיש אותו לעומק כפי שאני מרגיש אותו, ולתאר לעצמי כיצד באמת ניתן להרגיש אותו במדרגה הרוחנית.

ההבדל בין שני הדימויים הללו עוזר לי להשתוקק להתקדמות. ההתקדמות הזאת יכולה להיות שקרית, לא מובנת, מבולבלת. זה לא חשוב. חשובים המאמצים שלנו. כך גם גדל התינוק: הוא משקיע מאמצים, והטבע אינו דורש ממנו דבר מעבר לזה, רק להשתדל! כתוצאה מההשתדלויות האלה הוא מקבל שכל.

הכלים (הרצונות) שלנו בזמן ההכנה, בתקופת החושך, אינם דורשים מאיתנו שנהיה תואמים בדיוק לאותה צורת האור שצריכה להתגלות. הרשימות שמתגלות בנו אינן נותנות לנו דימוי ברור ומדויק על המצב הרוחני, ולכן איננו צריכים לעצב אותו בצורה נכונה. לעולם גם לא נוכל לעצב אותו בצורה נכונה, היות ואנחנו תמיד נמצאים בחושך ביחס למדרגה העליונה. הרי האח"פ של העליון הוא תמיד חשוך, הוא תמיד גבוה יותר, תמיד משפיע יותר מאיתנו.

ולכן אנחנו צריכים רק להשקיע מאמצים. בתמורה למאמצים האלה אנחנו כבר מקבלים את הכוח מלמעלה שמתקן אותנו, האור המחזיר למוטב. זה מתרחש בדיוק לפי אותם השלבים שבעולם שלנו. אין בזה שום הבדל. כשם שגדלים הילדים הקטנים, כך גם אנחנו גדלים ברוחניות. גם הילדים אינם מבינים את העולם שבו הם גדלים, אך הם פועלים בו באופן אינסטינקטיבי. ואילו אנחנו גדלים בזכות המאמצים.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 26.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אור של מדרגות רחוקות
תשתוקק לאור החכמה!
לפי היגיעה – השכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest