דף הבית / חינוך, ילדים / להשפעה לא מגיעים דרך אסונות

להשפעה לא מגיעים דרך אסונות

שאלה: במסגרת החינוך האינטגרלי יהיה גם קורס בכלכלה אינטגרלית. על מה יהיה מדובר שם?

תשובתי: היום כבר ברור למומחים שעלינו לעבור לצריכה נורמלית, מאוזנת, כאשר כל אחד מקבל את מה שמגיע לו, אך לא יותר. אסור לאפשר מותרות על חשבון הטבע, לבזבז את משאביו, אוצרותיו.

האיזון הוא ההבנה של מה שדרוש לאדם בעולמו. אחרת יהיה חורבן, ואנחנו, בלית ברירה, נלך באותו הכיוון, אך כבר בדרך רעה, מבלי להבין את המתרחש.

בדרך הזאת מצפים לנו אסונות ומלחמות, שלא יביאו אותנו לשום מקום. הם רק יאלצו אותנו להחכים ולהבין שצריך לעבור לצד הטוב, כדי להתקדם לא דרך הייסורים, אלא דרך החיבור והערבות, כלומר, דרך השכל.

בעצם, כל ההיסטוריה שלנו – היא דרך ייסורים. האם הם עשו אותנו חכמים יותר? האם אנחנו יודעים כיצד להתקדם הלאה?

משמע שזאת דרך ארוכה מאוד וקשה מאוד.

לעומת זאת, בדרך הטובה אנחנו מפעילים את החינוך, וזה כבר עניין שונה לגמרי. בזכות זה אתה מתחיל להבין את המתרחש, אתה מקבל כלים שבהם אפשר להשתמש, אתה רואה כיצד לפעול, ומגלה את חוקי הטבע.

ברור שצריכה להיות כאן חכמת הקבלה. הרי מאיפה עוד נוכל לקבל את הידע? הרי רק היא מדברת על העולם האינטגרלי, והעולם האינטגרלי – זהו העולם העליון.

אנחנו סיימנו את ההתפתחות בדרגת הדומם, הצומח והחי. ולאחר מכן עובר הגבול, שמפריד אותנו ממדרגת האדם. כל מה שמתחתיו שייך לקבלה, וכל מה שמעליו – להשפעה.

אם כן, להשפעה לא מגיעים דרך הייסורים. הרי ההבדל בין דרגת החי לדרגת האדם הוא במודעות.

אתה צריך להבין איפה אתה נמצא: באיזה עולם, באיזו מערכת. להבין מהו הטבע – ולאחר שתבין אותה, עליך להגיע לדרגת האדם.

ההבדל בין החי שבך לאדם שבך הוא דווקא במודעות – ברגש ובמוח. את התוספת הזאת עליך לרכוש.

היום אנחנו עדיין שייכים לעולם החי – רק שאנחנו מקולקלים יותר. הרי אנחנו עושים את הכול לרעתנו. כל חיינו מורכבים מניסיונות לשלוט זה בזה, להזיק זה לזה. על ידי זה אנחנו הורסים את עצמנו, את בריאותנו, את כל החיים שלנו ואת העולם כולו.

מהצד אנחנו נראים בצורה מאד פרדוקסלית, ורק אם נדע את התוצאה של ההתפתחות שלנו, נוכל להסכים עם אותם שלבי הביניים שאנחנו חייבים לעבור.

ובכן, המודעות מבדילה את האדם מהבהמה. נאמר: "דע את אלוקי אביך ועבדהו". עלינו להכיר את הבורא, את הטבע. זה כל ההבדל.

בעל הסולם כתב במאמר "וזאת ליהודה": " אין אנו מוצאים צורך מיוחד נטוע בחפץ האדם שלא יהיה נמצא בכל מין החי, זולת ההתעוררות לדביקות אלקית. אשר רק מין האדם מוכן אליה ולא זולתו. ונמצא שכל ענין ההויה של מין האדם, הוא משוער רק באותה ההכנה הטבועה בו להשתוקק לעבודתו ית', ובזה נעלה הוא על הבהמה".

זהו ההבדל היחיד. בכל שאר הדברים, גם אם אנחנו נבדלים מהעולם החי, זה רק במובן השלילי. איזה יצור נבון היה הורס את ביתו, כפי שאנחנו עושים עם כדור הארץ? איזה יצור בר דעת היה בונה מערכת כלכלית כזאת, כפי שאנחנו בנינו? הרי נכון להיום נשארנו עם כספות מלאות בשטרות שאין להם שום כיסוי.

אם כן, היום, כדי להינצל מהצרות, אנחנו זקוקים רק לשינוי במודעות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 21.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התעשייה הפיננסית: חיים בתוך שקר
חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest