דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשפיע = למלא רצונות של אחרים

להשפיע = למלא רצונות של אחרים

שאלה: אני יכול להבין כיצד משפיעים בעולם הגשמי (ניתן לעזור לבני אדם על ידי התנדבות), אך אינני מבין כיצד ניתן להשפיע ברוחניות?

תשובתי: ואני להיפך. אינני מבין איך אתה יכול להשפיע ולתת בעולם הגשמי. כי הרי את כל הפעולות שלך אתה מבצע מאחר וטוב לך מזה, וזה לא נחשב להשפעה בכלל. בעולם הרוחני, המשפיע הוא מי שמתעלה מעל לכל החישובים האגואיסטיים, מעל לאגו שלו, מעל לרצונות העצמיים, ואז הוא רוכש כוח חדש שאינו קיים אצלו. ובעזרתו ניתן להשפיע ללא שום קשר חוזר עם הרצון שלך.

היום כל הפעולות שלך כלפי ההשפעה מבוססות על חישובים אגואיסטיים: צריך לשמור על העולם ועל האקולוגיה, חיוני לעזור לאנשים חולים כי כואב לך הלב, כשאתה מסתכל על הסבל שלהם, או שחס וחלילה, אם אתה תהיה חולה מחר אז גם לך יעזרו. אך הרי זה לא נחשב להשפעה, זהו חישוב אגואיסטי רגיל. אנחנו נבראנו מהטבע, מכזה חומר שכמו למנוע, דרוש לו "חומר דלק". אתה רוצה שאני אשפיע או אעשה משהו, אז עליך לצייד אותי ב"חומר דלק", אחרת אני לא אוכל לעשות אף תנועה.

בחיים שלנו מעשים כאלה מאפיינים את האדם כמשפיע, אדם טוב עם לב טוב. אך לפי בדיקה רוחנית, אנחנו כולנו אגואיסטים. כל מה שאני עושה בעולם הזה עם הרצון ליהנות שלי, אלו הם מעשים המכוונים רק כדי למלא את עצמי. ואז אני מרגיש את העולם ואת עצמי כפי שאנחנו כולנו מרגישים אותו.

ובעולם הרוחני אני מגלה כיצד ניתן להשפיע לאחרים, כלומר להתחיל להרגיש רצונות של אחרים כשלי. אני עובד כדי למלא את הרצונות שלהם, ומרגיש את כל מה שנמצא מחוץ לי. אם עכשיו אני מרגיש את כל מה שנמצא בתוכי, אז בעולם הרוחני אני מרגיש את כל מה שנמצא מחוץ לי, ברצונות הזרים. אך דבר כזה אפשרי רק ביצירת תכונת ההשפעה בתוכי על ידי האור העליון!

לכן הכלל "ואהבת לרעך כמוך" הוא התנאי או הנוסחה להרגשת כל מה שנמצא מחוץ לי, כלומר תנאי להרגשת רוחניות. העולם הגשמי והעולם הרוחני הם פשוט שתי תפיסות מציאות: או בליעה לתוכי או יציאה החוצה בהשפעה.

מתוך הרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 30.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בן העולם הבא
פעולה חופשית של השפעה
מה זאת אהבה והשפעה

3 comments

  1. אילנית לוי

    אז שישנה אותנו! במקום שנרגיש את "המיץ הרע" בתוכנו.אנחנו מוכנים,אפילו שלא כל כך יודעים,אבל מוכנים להרגיש רצונות של אחרים, מוכנים להשפיע לאחרים שיושבים שם מסביב לשולחן ,מוכנים,רוצים,משתוקקים, רק את זה רוצים! מה אפשר יותר מלרצות ולכוון לזה?? די, שיעזור לנו להשפיע.

  2. אנחנו צריכים לצאת מהסרט של עצמנו, אין לנו שום השפעה בעולם הזה לא על עצמנו ולא על הזולת, אנחנו מסתובבים סביב הזנב של עצמנו! הגיע הזמן לאפשר לעצמנו לגדול מעל זה ע"י אמונה באותם מקובלים ששאלו וחיפשו לפנינו ומצאו את התשובה לתכלית הבריאה והיכולות שלנו בה! ומתוך כך הם קראו מראש את המפה וכתבו לנו את ספרי הקבלה. הכח שלנו עצום, אבל הוא תלוי רק בחיבור שלנו יחד לחבור לאותה מטרה, להעלות מ"ן ולפעול מעל האגו והידע/שכל שלנו לגבי מה נכון ומה לא נכון, מה אמת ומה שקר, אנחנו צריכים להוולד לתוך זה ממקום נקי מכל דעות קדומות וידעתנות.

  3. אין כלא יותר נורא ואכזרי מלהרגיש רק את עצמך, ואין הרגשה יותר נפלאה, אמיתית וחופשית מאשר לצאת מתוך עצמך ולהרגיש את הזולת!!!
    רק לזכור את הכוונה, לכוון לשם כל פעם מחדש במפגש שלנו עם האחר, לבקש זאת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest