דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיל את עור הנחש השנוא

להשיל את עור הנחש השנוא

לאחר כל ההכנות מלמעלה, השבירות והנפילות, הרצון שלנו לקבל תענוג מתחלק לשלושה חלקים: החלק הפנימי שראוי לתיקון, ושני החלקים החיצוניים שהתיקון שלהם הוא בכך שאנחנו מפסיקים להשתמש בהם. שני החלקים הללו נקראים "קליפת נוגה" ו"משחא דחיויא" (עור הנחש). והחלק הפנימי נקרא "גוף הפנימי".

כל התיקון שמוטל על האדם מתבצע במחשבה. אם הוא חושב על כך שהוא נמצא מחוץ לגופו, כלומר, שואף להשפעה לזולת: לחברים, לקבוצה, לעולם, לבורא, כמו שנאמר: "מאהבת הבריות לאהבת ה'", אז הוא לא מזין את האגו שלו ומזה הרצון האגואיסטי שלו מת. הרי הוא לא יכול להתקיים ללא מזון, ולכן נעלם!

אבל האדם צריך כל הזמן לשמור על עצמו, הרי בכל פעם ימשכו אותו פיתויים שונים מ"משחא דחיויא" ומ"קליפת נוגה", שינסו לתפוס אותו, להיתפס במחשבות הקנאה, השאפתנות והשתלטנות. והן עושות את זה בערמומיות עצומה. והאדם בזכות זה יכול כל פעם לברר שהוא לא רוצה במחשבות כאלה, אלא רוצה לעבוד מחוץ לאינטרסים ששייכים לעורו, ללא רווח עצמי, אלא רק כדי להשפיע.

ואז, אם הוא עושה מספיק בירורים, במספר מסוים של פעולות כאלה הוא מפריד בין הגוף הפנימי ("נפש דקדושה") והגוף החיצוני, שבו לא יכולה להתלבש שום כוונה של השפעה, אם הוא מפסיק לחשוב עליהם, אז בתוך גופו הפנימי מתלבשת "נפש דקדושה". שעל זה נאמר: "מבשרי אחזה אלוקה".

כלומר, בתוך בשרו, בתוך גופו, עורו, האדם מתחיל לגלות את האור, את הבורא, את השכינה – את גילוי הבורא. וכל זה רק בזכות כך שהוא הצליח להחזיק את עצמו במחשבות ובבירורים שהיו מחוץ לגופו, כלומר, מחוץ לרווח האישי שלו.

הוא קשר את עצמו לבורא בכך שבכל מצב הוא היה בטוח שהוא מגיע ממנו, ואין עוד מלבדו. הבורא סידר לו את כל זה כדי שהוא יוכל לברר את כל שלושת הגופים האלה לאחר "חטא עץ הדעת".

כתוצאה מהבירורים שהוא ביצע בכזאת התמדה ונחישות, האדם בהדרגה שלל משני הגופים החיצוניים שלו: "קליפת נוגה" ו"משחא דחיויא" את המזונות שלהם והם נפרדו ממנו ונעלמו. וכאשר ההבדל בין הגוף הפנימי ושני הגופים החיצוניים הופך להיות מספיק ראוי לעין, אז בגוף הפנימי יכול להתלבש אור במדרגה הראשונה ביותר, ופירושו של דבר – לידה בעולם הרוחני.

אם האדם כל הזמן שאף להשפעה לזולת: לחברים, לקבוצה, לבורא, כלומר, רצה להיות "מחוץ לעורו", מחוץ לרצון שלו ליהנות, אז דווקא בתוך הרצון הזה מתלבש האור העליון כמו שנאמר: "מבשרי אחזה אלוקה".

מתוך שיעור לפי ספר שמעתי, 29.06.12

ידיעות קודמות בנושא:
נגזרת במרחב הנשמה…
היכן שהכול קודר ולא מובן
כלי רוחני וקליפה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest